تهران- ایسکانیوز: نادر قشقایی هنرمند مجسمه ساز وعضو هیأت داوران چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری معتقد است برای ارتقای سطح برگزاری این رویداد بهتر است سازمان زیباسازی با انجمن مجسمه سازان همفکری داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، نادر قشقایی با اشاره به اینکه برگزاری بینال‌ها و سایر فراخوان‌های مرتبط با مجسمه‌سازی شرایط خاصی دارند، اظهار داشت: بینال ها، سمپوزیوم ها و طرح استقبال از بهار باید به گونه ای برگزار شود که از موازی کاری جلوگیری شود. به همین دلیل زمان انتشار فراخوان‌ها باید از هم متفاوت باشد. از این رو به نظر می رسد اگر سازمان زیباسازی در تنظیم سیاست‌هایش با انجمن مجسمه سازان همفکری بیشتری داشته باشد شاهد برگزاری دوسالانه های با کیفیت بسیار بالا خواهیم بود.
وی در این باره ادامه داد: نکته دیگر در برگزاری دوسالانه های مجشمه های شهری مربوط به جذب هنرمندان است. شورای سیاست‌گذاری باید شرایط حضور هنرمندان را به دقت مشخص کند تا استاد و شاگرد در کنار هم قرار نگیرند از طرفی به دلیل ضعف در فراخوان می بینیم که گرافیست‌ها و معماران هم در این دوسالانه شرکت می کنند. باید شرایط برگزاری دوسالانه مجسمه های شهری به شکلی باشد که بیشتر هنرمندان مجسمه ساز از آن بهره ببرند تا سایرین. از سوی دیگر ارگان های متولی چون شهرداری بهتر است در هزینه ساخت ماکت ها هم هنرمندان را همراهی کنند تا هنرمند آثار با کیفیت تری خلق کند.
عضو هیأت داوران همچنین با انتقاد از برخی هنرمندان گفت: متأسفانه این روزها اکثر هنرمندان همزمان در چندین فراخوان شرکت می کنند به همین دلیل بیشتر آثارشان یا کپی از آثار دیگران است یا طرح هایی بدون هیچ خلاقیتی ارائه می کنند این در حالی است که هنرمند باید تنها روی یک فراخوان تمرکز کند و از تمام توانش برای خلق اثری متفاوت استفاده کند.
قشقایی درباره ملاک های انتخاب آثار نیز اظهار داشت: از هنرمندان انتظار زیادی داشتم. با بررسی آثار به نظر می رسید که هنرمندان یا زمان کافی برای ساخت مجسمه صرف نکرده اند یا انقدر درگیر تکنیک شده اند که تناسب مجسمه با محیط شهری را فراموش کرده اند. با این حال برخی هنرمندان آثار بسیار خوبی به  این بینال ارائه کرده بودند.
کد خبر: 217774

وب گردی

وب گردی