تهران- ایسکانیوز: ویژه برنامه هفت در آخرین شب پخش خود میزبان چهار اثر از جشنواره سی و سوم فیلم فجر بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در دهمین شب از برگزاری جشنواره فیلم فجر و پایان اکران فیلم های شرکت کننده دراین جشنواره، هفت نیز آخرین ویژه برنامه برای سی وسومین جشنواه فیلم فجر را روی آنتن برد.

در آغازین دقایق و در اولین گفت وگو نیز فیلم "روباه" ساخته بهروز افخمی به همراه جمعی از عوامل آن مهمان دهمین ویژه برنامه هفت بود.

حمید گودرزی به عنوان یکی از بازیگران این اثر بیان کرد: آشنایی من با این پروژه وربط من به آن به آشنایی من با برادر بهروز افخمی و ابراز علاقه پیشین من برای همکاری در آثار بهروز افخمی بر می گردد.

وی گفت: برای ایفای نقش خود در این فیلم با صحبت هایی که با افخمی می کردم و البته نمونه های بیرونی موتور سوارها توانستم به نقش نزدیک شوم.

اما در ادامه کارگردان فیلم "روباه"، بهروز افخمی در خصوص نقش گودرزی توضیح داد: حمید بازیگری جذاب و باورکردنی به نظر می رسد و دوربین او را دوست دارد که البته این آشنایی من با وی به تدوین فیلمم قرنطینه بر می گردد که حمید در آن حضور داشت. به همین خاطر ابتدای نگارش فیلمنامه نیز زمانی که نوشتن را آغاز کردیم این نقش را برای شخصیت حمید نوشتم.

افخمی در خصوص اثر خود افزود: آنچه در این فیلم نشان داده شد براساس حوادثی واقعی بوده است که در برخی پروژه های مختلف روی داده است و اما حرکت موتور که نقش فاعل آن را حمید گودرزی بازی میکرد ترکیبی بود از صحنه های واقعی و جلوه ها و پرده آبی که در نهایت سبب می شد که طبیعی جلوه کند.

وی گفت: بخشی از این قصه به پهلوانان و قهرمانان بر می گردد و فیلمسازی که آشنایی کافی نداشته باشد یک پرداخت جدی و عبوس را با شعار و مبالغه به فیلم تحمیل می کند و نتیجه خنده داری را منجر می شود.

در ادامه صحبت های افخمی، محمد پیرهادی به عنوان تهیه کننده اثر درباه فیلم خود توضیح داد: این فیلم به سبب اینکه بخش عمده ای از سرمایه آن خارجی و در خیابان قرار داشت فیلم سختی بود ضمن آنکه باید به جشنواره می رسید که البته با تلاش هایی که صورت گرفته بود قرار بر اکران آن در روز افتتاحیه بود که البته کنسل شد. در هر صورت گروهی که عوامل این فیلم را تشکیل می دادند جمع خوبی بود و خارج از استاندارهای تولید قرار داشت که توانستیم با همیاری و همدلی این اثر را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی درباره عدم حضور فیلم خود در میان کاندیدای جشنواره گفت: کاندیدا شدن را نباید خوش شانسی و بد شانسی بگوییم.اگر از زوایه دقیق به موضوع نگاه کنیم کاندید شدن هیچ شانی را بر کسی اضافه یا کم نمی کند بلکه ما تنها درصدد بودیم در جشنی شرکت کنیم. بنابراین عدم حضور یا حضور یک نظر قطعی نیست بلکه نظر تعدادی از همکاران ما است.

اما پایان بخش قسمت اولین گفت و گوی دهمین ویژه برنامه هفت با گفت و گوی احد میکائیل زاده، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر همراه شد.

وی با بیان اینکه ده روز سخت و جذاب در ستاد برگزاری جشنواره پشت سر گذاشته شده است گفت: در جشنواره امسال روند کارها به گونه ای بود که سعی کردیم رضایت مهمانانی را که در برج میلاد حضور دارند را لحاظ کنیم.

مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر در خصوص معرفی برخی فیلم ها در سینماهای مردمی توضیح داد: برای همه سینما ها این اتفاق نیفتادبلکه تنها هفت سینمای مردمی در ناوگان سینمایی جشنواره برای معرفی فیلم ها حضور داشتند که البته درخواست های دیگری هم وجود داشت که امکان پذیر نبود.

میکائیل زاده در بخش پایانی صحبت های خود به نحوه برگزاری اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر اشاره داشت و گفت: آیتم ها و نماهنگ هایی برای معرفی برگزیدگان تدارک دیده شده است و 32 تا 33 جایزه برای هنرمندان در بخش های مختلف مسابقه تهیه شده است که برگزیدگان آن ها را دریافت خواهند کرد و در انتها جشنواره با حضور بزرگان سینما و اهالی مختلف صنوف سینمایی برگزار خواهد شد.

اما دومین پرده از برنامه هفت ویژه سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور فیلم فرار از قلعه رودخان ساخته غلامرضا رمضانی بالا رفت.

در این گفت وگو غلامرضا رمضانی در توضیح فیلم خود گفت: برای یک فیلم در بخش های مختلف زحمت های بسیاری کشیده می شود تا خود اثر با مخاطب حرف بزند. فرار از قلعه رود خان نیز نگاهی دقیق به نوجوانان امروز است و این نیز مسئله آن را تشکیل می دهد.

وی گفت: از آغازین روز معرفی برنامه ها در یک سینما، یک سلام به عنوان یکی از موفق ترین فیلم ها از نگاه مخاطب گفته شد که البته در این جشنواره نیز بر مبنای آرا مردمی در رده چهارم قرار گرفت که این نیز برای ما جای خوشوقتی است چرا که فیلم بدون ستاره و بدون ویترین و حاشیه ای چنین اقبالی را داشته است.

حسن آقا کریمی نیز در ادامه با ناراحتی از صحبت های انجام شده پیرامون فیلم گفت: برخی براین باورند که فضا به گونه ای پیش رفته است که از سهمیه ورانتی استفاده کرده ایم تا در بخش مسابقه حضور یافته ایم در حالی که فیلم فرار از قلعه رود خان اگرچه ممکن است تماشاچی را به خود ندیده باشد اما کمترین رتبه منفی را هم از آن خود ساخته است.

محمدرضا سکوت نیز به عنوان مدیر فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: فرار از قلعه رودخان سومین تجربه همکاری من با کارگردان است که ادامه کار ما نیز به سبب همین شناخت من نسبت به نوع نگاه و کار ایشان بوده است. اما در کل یک گروه همدل و هم نفس می توانند بارقه هایی جدی از زیبایی وهنر را نشان دهند.

سیروس همتی نیز به عنوان یکی از بازیگران فیلم فرار از قلعه رود خان در بیان همکاری خود با این فیلم گفت: برای حضور در یک کار سه عامل برایم اهمیت دارد. کارگردان، فیلمنامه و فیلم بردار که در نهایت منجر به همکاری من با این اثر شد.

پرده سوم از دهمین ویژه برنامه هفت نیز به یکی از فیلم های حضور یافته در بخش نگاه نو اختصاص داشت. فیلم چاقی ساخته راما قویدل نیز به عنوان اولین اثر وی در این بخش حضور داشت.

حمید آخوندی به عنوان تهیه کننده فیلم چاقی در ابتدای این فیلم مطرح کرد: زمانی که در مجموعه دولت مخفی با راما قویدل همکاری داشیم موضوعی را مطرح کردند که بعد از طرح اولیه، من و جلالی دیگر تهیه کننده این کار به این نتیجه رسیدیم که این طرح و موضوع به نوعی معضل خانواده های کلان شهرهای ما است.

راما قویدل نیز کارگردان این اثر در ادامه در بیان ایده این فیلم گفت: در اواخر مجموعه دولت مخفی نیز دوستی خاطره ای را تعریف کرد که در نهایت به ایده ای برای ساخت این فیلم تبدیل شد و احساس کردم که زمان آن رسیده است که وارد فضای فیلمسازی شوم.

وی با بیان اینکه نام فیلم یکی از خطوط قصه فیلمنامه است توضیح داد: این اثر یک همکاری مشترک است و بازیگران خیلی بیشتر از آنچه در چارت بازیگری آنان قرار داشت و تعریف شده بود برای ان اثر می گذاشتند. اما در کل چهار شخصیت اصلی گاه حتی منحنی سینوسی داشتندو دچار تغییراتی در روند کار می شدند.

نظام الدین کیایی نیز که پیش از این در برنامه های قبلی در استودیو هفت در برج میلاد حضور یافته بود از دیگر عوامل این فیلم بودکه در دهمین شب جشنواره غیلم فجر در ویژه برنامه هفت حضور داشت.

اما آخرین پرده هفت ویژه جشنواره سی و سوم فیلم فجر در آخرین روز از برگزاری آن به انیمیشن مبارک اختصاص داشت.

محمد رضا نجفی امامی به عنوان کارگردان این اثر با بیان اینکه فضا جشنواره و حضور در آن را دوست دارم ادامه داد: 18 سال کار انیمیشن کرده ام اما به عظمتی نبوده است که برای این انیمیشن اتفاق افتاده است. درواقع این کار سینمایی دغدغه من بوده است امابا فوت سعدی افشار جرقه آن در ذهن من زده شد شخصیت مبارک را دوباره به خانه های مردم بیاورم.

وی گفت: به این خاطر که اسطوره ایرانی را دوست دارم شروع به تلفیق اسطوره قدیم و جدید ایرانی کردم تا فضای رئالی را به وجود آوردم و کاراکتری در فضای رئال اوردم که در صورت عدم نمایش آن، این اثر جذابیت نداشت.

در ادامه علی نژادی مانی نیز در خصوص تولید انیمیشن مبارک گفت: 15 ماه پیش تولید سخت داشتیم که ابتدا فیلمنامه آن نوشته شد و در نهایت در طول دوماه فیلمبرداری آن به طول انجامید.

اصغر نژادی مانی به عنوان طراح صحنه و لباس ا زدیگر افراد حاضر در این بخش بود که بیان کرد: تجربه بسیار ویژه و خوبی بود که البته ویژگی های خاصی نیز داشت که در کارنامه های پیشین فیلمبرداری خود با آن برخورد نکرده بودم.

اما امیر رهبری به عنوان بازیگر و بازیگردان انیمیشن سینمایی مبارک از دیگر عوامل نیز بود که در برنامه هفت حاضر شد و به توضیحاتی در خصوص کار خود در این فیلم پرداخت.

 
کد خبر: 217920

وب گردی

وب گردی