تهران- ایسکانیوز: احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهرتهران با بیان اینکه تهران شهری پر مسئله است که نیازمند توجه ویژه هنرمندان برای حل مشکلات آن است، گفت: هدف از برگزاری دوسالانه مجسمه‌سازی شهری واگذاری کار به جامعه هنری است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، او با اشاره به اینکه دوسالانه مجسمه سازی از اولین دوره برگزاری آن به دنبال گردآوری ایده‌های نو و جدید در این حوزه بوده است، ادامه داد: مدیریت شهری تلاش کرده است بیشتر نقش تسهیل‌گر را داشته باشد. به همین جهت هم هست که امروز حضور مجسمه‌ها در سطح شهر توانسته نیاز به فضای مکث و تامل را در شهر مرتفع کند.

اومعتقد است ظرفیت‌های هنری مانند مجسمه می‌توانند فضاهای متنوع را در شهر ایجاد کنند و سازمان زیباسازی با درک این موضوع در این راستا گام‌های رو به جلویی برداشته است.

این عضو شورای شهر تهران با استقبال از روند رو به رشد دوسالانه‌های مجسمه‌های شهری و برپایی چهارمین دوره این رویداد هنری، گفت: هنرهایی همچون مجسمه‌سازی همواره در ایران با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و در دهه‌هایی نیز کمتر به این موضوع بها داده می‌شد. خوشبختانه تهران از دوران معاصر یادگارهای خوبی در حوزه مجسمه سازی در خودش جای داده است؛ اما در یک دهه اخیر روند ساخت و نصب مجسمه در شهر تهران با برپایی دوسالانه‌های مجسمه‌های شهری و سمپوزیوم‌ها شتاب ویژه‌ای به خود گرفته است.

شش قرن و شش سال

وی افزود: اما با این همه تعداد مجسمه در شهر تهران هنوز کم است و باید برای زیباسازی شهر تهران از ظرفیت‌های مجسمه‌سازی به بهترین شیوه ممکن بهره بگیریم. امیدوارم این روند برپایی دوسالانه‌های مجسمه‌های شهری تداوم داشته باشد و شوقی هم در دل مردم بوجود آورد که به مجسمه های شهری بیش از پیش مهر بورزند و از آن ها مراقبت کنند.

این عضو شورای شهرتهران، با بیان اینکه تهران شهری پر مسئله است که نیازمند توجه ویژه جامعه هنری برای حل مشکلات آن است، گفت: دوسالانه مجسمه سازی از اولین دوره برگزاری آن به دنبال گردآوری ایده‌های نو و جدید در این حوزه بوده است و هدف از برگزاری دوسالانه واگذاری کار به جامعه هنری است و مدیریت شهری تلاش کرده است بیشتر نقش تسهیل‌گر را داشته باشد. به همین جهت هم هست که امروز حضور مجسمه‌ها در سطح شهر توانسته نیاز به فضای مکث و تامل را در شهر مرتفع کند.
کد خبر: 218736

وب گردی

وب گردی