تهران- ایسکانیوز: مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نیاز شهر به آثار حجمی گفت: مفاهیم به کار رفته در مجسمه‌های شهری باید برای عموم قابل فهم باشد.
به گزارش  خبرگزاری ایسکانیوز؛ مرتضی طلایی در حاشیه برپایی نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهر گفت: معتقدم دوسالانه مجسمه‌های شهری از کارهای خوب و ماندگار شهرداری است و شهر به این دوسالانه و آثاری که در آن تولید می شود، نیاز دارد.

مرتضی طلایی

وی افزود: مجسمه‌ها به دلیل جنس آنها که مقاومت بالایی دارد، ماندگاری طولانی دارند و در گذر زمان تبدیل به آثار فاخر و تاریخی و به تعبیری «عتیقه» می‌شوند. بنابراین به نظرم همه باید از این دوسالانه حمایت کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طرح‌ها و مفاهیمی که در مجسمه‌های شهری به کار می‌روند، باید مفاهیمی قابل فهم برای عموم مردم داشته باشند و همگان با دیدن آن بتوانند برداشت خالق اثر را ببینند و نیازی به تفسیر و حاشیه بر متن نباشد.

طلایی اضافه کرد: همچنین جانمایی این آثار در سطح شهر نیز باید به گونه‌ای باشد که در معرض دید و در دسترس تمامی شهروندان قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا 11 اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.
کد خبر: 220510

وب گردی

وب گردی