تهران- ایسکانیوز: پریسا خضابی مجسمه ساز باسابقه معتقد است آثار شهری باید با روند رشد بصری مردم پیش برود تا بتوانند تاثیر کافی در محیط شهر ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پریسا خضابی هنرمند مجسمه ساز در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری گفت: آثاری که در این نمایشگاه دیدم خیلی خوب بود و ایده‌هایی نو را در معرض دید علاقممندان قرار داده است.

وی افزود: البته آثاری نیز بودند که ایده‌های آنها هنوز جای کار دارد و هنرمندان باید آنها را مورد ارزیابی قرار دهند. اگر قرار است این آثار در فضای شهری قرار گیرند باید از سوی هنرمند و کارشناسان مجسمه سازی دوباره بازنگری شوند.

خضابی ضمن تاکید بر اینکه باید آثار هنری برای فضای شهری متناسب باشند بیان کرد: بسیاری از آثار چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری خوب است ولی مناسب فضای شهری نیستند یعنی اینکه مجسمه ها باید با فضای شهری متناسب باشد در نتیجه باید دقت بیشتری در آنها صورت گیرد.

این مجسمه‌ساز تاکید کرد: هنرمندان باید بدانند مجسمه‌هایی را که ساخته‌اند کجا باید نصب شود یعنی اینکه هنرمند یک فضا را در نظر بگیرد و سپس هنر خود را عرضه کند.

پریسا خضابی در ادامه افزود: خوشبختانه مردم با تلاش‌های هنرمندان و شهرداری به رشد بصری خوبی رسیده‌اند و از خیلی از آثار که امروزه از سوی هنرمندان کم تجربه تر ارائه می شود، جلوتر هستند؛ در نتیجه هنرمندان جوان باید با رشد مردم پیش روند تا بتوانند موفق شوند.

این مجسمه ساز در پایان گفت: برخی از آثار چهارمین دوسالانه مجسمه سازی شهری هم براساس آثار کشورهای دیگر خلق شده اند که توصیه می کنم ضروری است که هنرمندان بیشتر مطالعه کنند تا به نتایج بهتری در آثارشان برسند.
کد خبر: 220565

وب گردی

وب گردی