تهران- ایسکانیوز: معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تأکید بر اینکه از اول فروردین ماه سال جاری قانون معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد اجرا شده است گفت: در حال حاضر رایزنی با مجلس و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه اعضای این آموزشگاه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز: عبدالله قاسمی معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در همایش رونمایی از پوشینه کتاب یکم که صبح امروز در محل همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد اظهار کرد: با پیگیری های خوب مسئولان ارشد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ویژه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و همچنین رایزنی های مداوم با مجلس سرانجام قانون معافیت از مالیات از اول فروردین ماه سال جاری به تصویب رسید و اجرا شد که این امر جز با همراهی و کمک بخش خصوصی امکان پذیر نبود.

وی در ادامه به بحث بیمه اعضای آموزشگاه های آزاد اشاره کرد و افزود: در زمینه بیمه مربیان، مسئولان، موسسان سایر اعضای این نهادها گفت و گوهایی را با نمایندگان مجلس و سایر مسئولان به ویژه سازمان تأمین اجتماعی داشته ایم و امیدواریم در این زمینه راهکاری مناسب دست پیدا کنیم تا این افراد طی چند ماهه آینده با حداقل هزینه بیمه و از سنوات و مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.

قاسمی در ادامه به بخش هایی که می تواند از سوی بخش خصوصی انجام شود اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع استانداردهای آموزشی و بازنگری در آن ها و اجرای آن به صورت پودمانی و با توجه به علم و تکنولوژی روز دنیا از جمله بخش هایی است که از سوی بخش خصوصی می تواند به بهترین نحو انجام شود.

*تهران رتبه اول در تهیه و تدوین منابع آموزشی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه استان تهران در زمینه تهیه و تدوین کتب و منابع درسی و آموزشی رتبه اول را در سطح کشور داراست تصریح کرد: این امر جز با حمایت بخش خصوصی صورت نگرفته است. به طوری که در این راستا و در سال جاری 74 استاندارد در سال 93 با همکاری این این بخش تهیه و تدوین شده است.

که بیش از 90 درصد آن نیز به تصویب سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به گواهینامه های بین المللی مهارت تصریح کرد: از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گواهینامه های مهارت با کد بین الملل ارائه می شود و درصدد هستیم تا در این زمینه از کشورهای مختلف تأییدیه های لازم را بگیریم.

قاسمی با تأکید بر اینکه گواهینامه های مهارت قابلیت ترجمه را دارد و افراد می توانند با استفاده از آن ها اشتغالشان را در خارج از کشور دنبال کنند خاطر نشان کرد: در زمینه طراحی و آزمون عملی برای سال آینده در کمیته های آزمون های عملی از افراد علاقمند به همکاری با سازمان استقبال می کنیم.
کد خبر: 220571

وب گردی

وب گردی