تهران-ایسکانیوز: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه مترکز سال ۹۴ در تاریخ 15 اسفندماه در یک نوبت برگزار می شود.

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه مترکز سال ۹۴به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی در 15 اسفندماه برگزار می شود.

این آزمون در ۷ گروه آموزشی و ۲۵۰ کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد که  ۵۳ کدرشته مربوط به علوم انسانی،۴۴ کدرشته مربوط به علوم پایه، ۶۵ کدرشته مربوط به فنی و مهندسی، ۴۹ کدرشته مربوط به کشاورزی، ۶ کدرشته مربوط به هنر، ۲۲ کدرشته مربوط به دامپزشکی و ۱۱ کدرشته مربوط به زبان های خارجی است.

پذیرش دانشجو برای پذیرش پردیس های خودگردان نیز از طریق برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه مترکز سال ۹۴ انجام می گیرد و آزمون جداگانه ای برای آنها نخواهد بود.

بر اساس آمار اولیه در این دوره از آزمون تعداد ۲۰۱ هزار و ۵۶۳داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۴۸۷ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۷۶نفر مرد هستند. در واقع ۴۳.۴۰ درصد زن و ۵۶.۶۰ درصد مرد هستند.

داوطلبان این آزمون باید به سئوالات کلیه دروس شامل دروس زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی با ضریب یک و همچنین مجموعه دروس تخصصی با ضریب چهار در یک نیم روز پاسخ دهند.

گفتنی است، کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ تا روز پنجشنبه ۱۴اسفندماه ۹۳ بر روی سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.orgقرار می گیرد ونتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه ۹۴ منتشر می شود و انتخاب رشته اینترنتی برای مجازین نیز در دهه اول اردیبهشت ماه ۹۴ انجام می گیرد.

 
کد خبر: 221204

وب گردی

وب گردی