ایسکانیوز؛پلاس+/ وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر میگوید در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر صنعتی واردات بسیاری از پیش سازها کاملا ممنوع شده است و امسال هم تعداد انهدام واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی زیاد شده است و هم میزان این مواد در بازار به شدت کاهش یافته به گونه‌ای که قیمت آنها بالا رفته است. او همچنین میگوید مبارزه با اعتیاد راه حل فوری ندارد . رحمانی فضلی چندی پیش هم اعلام کرده بود نرخ شیوع مصرف و تعداد دستگیرشدگان مرتبط با جرایم مواد مخدر در منطقه در بین جوانان در حال افزایش است. اما راهکار مبارزه با شیوع مصرف مواد مخدر چیست این سوالی است که امن الله قرایی مقدم درباره آن به ایسکانیوز پاسخ میگوید .
امان الله قرائی مقدم آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، ما دو سته مواد مخدر در بازار داریم، عنوان کرد: در حقیقت مواد مخدر به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. مواد مخدر شیمیایی که شامل شیشه، کراک و از این دست می شود و مواد مخدر طبیعی که تریاک، هروئین و غیره را شامل می شود.

قرائی مقدم، ساخت مواد مخدر شیمیایی را در داخل خود کشور دانست و در این باره گفت: در این میان جای تقدیر دارد که پیش نیاز های ساخت مواد مخدر شیمیایی را به کشور ممنوع کرده اند اما باید در میان فرمایشات آقای فضلی اشاره کرد که مسئله ی اصلی آن است که این مواد مخدر شیمیایی در خود کشور ساخته می شود. در حقیقت سازندگان این مواد در مناطق دور افتاده آن را تهیه و بعد به تهران و کلان شهر ها وارد می کنند و آن ها را به فروش می رسانند.

او در ادامه افزود: اگر دولت بتواند در اولین اقدام خود ابتدا سازندگان این مواد مخدر شیمیایی را دستگیر کند بی شک می تواند در روند چنین اقدامی موفق تر باشد.

قرائی مقدم با بیان اینکه، وزیر کشور هم باید جلوی تولیدات داخلی و هم خارجی را بگیرد، عنوان کرد: همانطور که قبلا هم اشاره کردمف باید از این اقدام تقدیر کرد اما وزیر کشور باید تولیدات داخلی را هم در نظر بگیرد چرا که این مواد مخدر در حال حاضر در کشور خودمان ساخته می شود. از سوی دیگر بنده پیشنهادی دارم که فکر می کنم دولت باید تعداد پلیس های مواد مخدر را افزایش دهد، به طور مثال سر هر چهارراه 5 پلیس راهنمایی و رانددگی مشاهده می کنیم اما گویی از پلیس مواد مخدر خبری نیست.

او در ادامه افزود: کنترل و نظارت در این مورد باید به شدت بالا رود، پلیس مواد مخدر این روزها بی پناه شده است چرا که عاملان را دستگیر می کند و بعد قوه ی قضاییه آن ها را رها می شازد از این رو قوه ی قضاییه باید در این امر جدی تر برخورد کند.
کد خبر: 222603

وب گردی

وب گردی