تهران-ایسکانیوز:کتاب «ماه عسل» نوشته‌ «پاتریک مُدیانو» با ترجمه‌ «حسین سلیمانی‌نژاد» منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، رمان «ماه عسل» داستان مرد 40 ساله‌اي به‌نام ژان است كه در راه سفر به ميلان متوجه مي‌شود كه يك زن فرانسوی در هتل محل اقامتش خودكشی كرده است. او با كنجكاوی در اين ماجرای شوم، درمی‌يابد كه زن مورد نظر برايش آشنا است. با بازگشت به پاريس، برای شناسايی او تصميم می‌گيرد زندگی‌اش را رها كند و در جست‌وجوی ردپايی از اينگريد و شوهرش به گذشته‌های دور برگردد. او ضمن توصيف آشنایی با آنها و اقامت‌شان در هتلی در جنوب فرانسه، كشف می‌كند كه آنها برای گذراندن ماه عسل و فرار از جنگ، به آن هتل دوردست پناه برده بودند.اين رمان نيز مانند ديگر آثار مديانو بر اساس جست‌وجوی هويت نگاشته شده است.
3423796_1891_1064

پاتريك مديانو كه از مستعدترين نويسندگان معاصر است، در تمامی آثارش تخصص كاوشگری در گذشته‌های دور را اثبات كرده است. موديانو با نثری شيوا، جملاتی كوتاه و در عين حال سرشار از ظرافت و دقتی وصف‌نشدنی، فضا و مكان‌های دوران‌ گذشته، از جمله دوران اشغال پاريس طی جنگ جهانی را بسيار موشكافانه به تصوير می‌كشد. تم اصلی تقريباً تمام آثار او جست‌وجو است: جست‌وجوی هويت از خلال كندوكاو مكان‌ها و فضاهای خاطره‌ساز قديم و غلبه بر حس بلاتكليفی و خلائی كه وجود قهرمان داستان را انباشته است.

آشنايی او با نويسنده‌ای به‌نام «ريمون كنو»، پايش را به محافل ادبی و انتشارات «گاليمار» باز كرد و در سال 1967، اولين رمانش را با عنوان «ميدان اتوآل» منتشر كرد كه از قضا موفق به دريافت يك جايزه‌ی ادبی شد. موديانو از آن پس تمام وقتش را با اشتياق بيشتری صرف نوشتن كرد تا بالاخره در نهم اكتبر 2014، به عنوان پانزدهمين نويسنده‌ی فرانسوی، موفق شد در  69 سالگی‌ جايزه‌ نوبل ادبيات را دريافت كند.

رمان‌هايی كه از اين نويسنده در نشرچشمه در جهت شناساندن اين نويسنده‌ صاحب سبك با ترجمه‌ حسین سیلمانی‌نژاد ترجمه شده يا به‌زودی روانه‌ بازار كتاب می‌شوند، عبارت‌اند از: «تصادف شبانه»، «افق»، «ماه عسل»، «جوانی»، «ويلای دلگير»، «تا در محله گم نشوی».

کتاب «ماه عسل» به زودی با قیمت 8000 تومان منتشر می‌شود.
کد خبر: 226103

وب گردی

وب گردی