تهران-ایسکانیوز: پسماندهای پلاستيکی ، ضايعات پلاستيکی  و هر نوع مواد ديگری که از جنس پلاستيک ها هستند پايه هيدروکربوری داشته و از کربن و هيدروژن تشکيل شده اند.اين کربنها همانند حلقه های زنجيری به يکديگر متصل شده و پلاستيک ها و مواد پليمری را تشکيل می دهند.


download (2)


پیمان فقیه نوبری کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار محیط زیست ایسکانیوز گفت: زباله ها و ضايعات پلاستيکی زنجيره های محکم کربنی هستند که از نقطه نظر شيميایی دارای باندهای شيميايی پايداری هستند که متاسفانه پس از مصرف تنها به خاطر از دست دادن ظاهر و رنگ خود به دور انداخته می شوند. در حالی که از نظر شيميایی تغيير آنچنانی نکرده و مانند روز اول کيفيت مشابهی دارند.

او افزود: با توجه به عدم تجزیه پذیری پلاستیکها که غالبأ از جنس پلی ایستایرن یا پلی اتیلن هستند,مدیریت صحیح پسماندهای آنها ضروری است.

او با اشاره به اینکه بهترین راهکار مدیریت پلاستیکها بازیافت آنها است,ادامه داد:به منظور عدم رهاسازی و نا زیبا کردن محیط زیست بازیافت صحیح و به موقع پلاستیکها راهکاری مطمئن برای کنترل پلاستیکها است.

نوبری با بیان اینکه بازیافت پسماندهای پلاستیکی علاوه بر حفظ محیط زیست و طبیعت می تواند ایجاد اشتغال کند,خاطر نشان کرد:از این گونه زباله های ارزشمند می توان نهایت استفاده را کرد به شرطی که مردم مواد درون آن را به موقع تخلیه کنند تا بازیافت پلاستیکها با رعایت شرایط محیط زیستی انجام شود.

گفتنی است: این زباله ها سالها در طبيعت باقی می مانند و مخاطرات زیست محیطی ایجاد می کنند.
کد خبر: 226503

وب گردی

وب گردی