تهران- ایسکانیوز: عبدالرضا اکبری معتقد است مجسمه‌ها در زیبایی شهر نقش مهمی دارند در نتیجه بهتر است این آثار هنری در شهرهای مختلف هم نصب شود تا فضای شهری در تمام کشور تغییر کند.

به گزارش ؛ عبدالرضا اکبری بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون در حاشیه برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری درباره استفاده از مجسمه‌ها در سطح شهر گفت: اگر یک اثر هنری تاثیرگذار در شهر  نصب شود در زیبایی آن تاثیر خوبی دارد ولی گاهی جنبه تخریبی هم دارد در نتیجه این آثار باید با دقت انتخاب و ساخته شوند.

اکبری در ادامه بیان کرد: مجسمه‌های فضای شهری باید براساس نظر کارشناسان انتخاب شود زیرا این آثار در معرض دید همگان است و نسل‌های آینده هم باید با این آثار ارتباط برقرار کنند در نتیجه باید یک اثر را براساس زمان و مکان مناسب انتخاب و نصب کنیم.

این بازیگر باسابقه خاطرنشان کرد: یک اثر هنری می‌تواند یادآور موضوع مهمی باشد و یا جنبه اخلاقی داشته باشد پس آثار هنری باید به معلومات بیننده اضافه کند تا ماندگار و تاریخی شود.

عبدالرضا اکبری در ادامه افزود: همچنین مجسمه می‌تواند یادآور یک شخص تاریخی باشد که با نصب این گونه مجسمه‌ها می‌توانیم هنرمندان را در ذهن‌ها ماندگار کنیم. به عنوان مثال زمانی که از میدان فردوسی می‌گذریم یاد هویت ایرانی خود می‌افتیم و این اقدام خیلی مفید است.

این بازیگر گفت: البته فقط نباید به دنبال زیبایی باشیم بلکه در کنار زیبایی تاثیرگذاری یک اثر نیز مهم است. آثار هنری باید ماندگار شوند و از تخریب آن‌ها باید جلوگیری کنیم.

اکبری در پایان گفت: مجسمه‌ها باید در معرض دید همگان باشد تا همه از آن استفاده کنند پس بهتر است نقاط مهمی از شهر را به این آثار هنری اختصاص دهیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.
کد خبر: 226695

وب گردی

وب گردی