تهران- ایسکانیوز:  وزیرجهاد کشاورزی گفت: میوه شب عید از 22 اسفند در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.
محمود حجتی در نشست خبری با اشاره به اینکه در تولید پرتقال، سیب و کیوی هیچ دغدغه ای نداریم ، افزود: در هر سه محصول یعنی سیب، کیوی و پرتقال مازاد بر نیاز نیز تولید و ذخیره سازی شده است و یک میلیون تن سیب اضافه بر نیاز تولید کردیم.
وی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان سازمان مباشر پرتقال را به اندازه کافی از کشاورزان شهرهای شمالی و جنوبی خریداری کرده است و نمایندگان این سازمان در این شهرستان ها عملیات سورت ، بسته بندی و ارسال پرتقال را به شهرهای مختلف آغاز کرده اند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ نیازی به واردات میوه مورد نیاز شب عید نداریم و با توجه به اینکه کشور ما چهاردرصد مرکبات جهان را تولید می کند ، واردات نخواهیم داشت.
حجتی افزود: عده ای می خواهند با ایجاد فضای کاذب برای واردات زمینه سازی کنند اما اعلام می کنم هیچ نیازی به واردات نیست و میوه به اندازه کافی موجود است.
وی گفت: عده ای پارسال پس از بارش برف سنگین در دی ماه در استان های شمالی سر و صدا راه انداختند که برای شب عید میوه ای نداریم و با این جنگ روانی در صدد واردات مرکبات بودند اما همه دیدند که پرتقال به اندازه کافی وجود داشت تا جائیکه در ماههای آخر فصل بهار شاهد پوسیدگی و از بین رفتن مقداری از این میوه ها بویژه پرتقال بودیم.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: میوه شب عید از هشت روز مانده به پایان سال یعنی از بیست و دوم تا سی ام اسفند در تمام میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه مستقیم توزیع می شود.
کد خبر: 228506

وب گردی

وب گردی