تهران - ایسکانیوز: معاون قضایی دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: شوراهای حل اختلاف استان برای دومین سال در صدرمصالحه قتل در کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی درباره عملکرد شوراهای حل اختلاف استان فارس اظهارکرد: در سال گذشته، ۳۳ فقره پرونده قتل عمد که قصاص نفس آنان قطعی شده بود با مصالحه مختومه و از دار مجازات رهایی یافتند.
وی گفت: در سال جاری نیز ۲۸ فقره قتل عمد با مصالحه مختومه شده و بیش از ۲۳۰ فقره پرونده حقوقی با مبالغ بیش از یک میلیارد ریال به مصالحه رسیده است.
معاون قضایی دادگستری استان فارس در خصوص ارتقای سطح کیفی عملکرد شورا‌ها درسال آینده نیز افزود: یکی از عوامل ارتقای سطح کیفی شعب شوراهای حل اختلاف نظارت بر مبنای تدبیر و مدیریت شورای حل اختلاف استان است که با بهره گیری از اهرم تشویق و تذکر می‌سر می‌شود.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید در جهت آسیب‌شناسی باشد اضافه کرد: در همین راستا پیشنهاداتی به روسای حوزه‌های قضایی استان داشته‌ایم و پیرو آن برنامه جامع آموزشی بر اساس نیاز‌ها و رفع نواقص عملی تدوین و ابلاغ می‌شود.
به گفته موسوی اقدام دیگر رتبه بندی حوزه قضایی استان و حتی شعب شوراهای حل اختلاف بر اساس میزان و درصد نقض آرای صادره در شوراهاست که شعبی دارای بیشترین درصد نقض آرا باشند به طور مستقیم با خود اعضای شعبه و قاضی شعبه مکاتبه و مذاکره می‌شود.
وی از مسولان و مردم خواست تا شوراهای حل اختلاف را در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی در راستای افزایش آیین صلح و دوستی یاری رسانند تا شاهد ظهور و بروز فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی باشیم.
گفتنی است، شورای حل اختلاف استان فارس با ۲۵۹ شعبه شهری و ۱۷۳ شعبه روستایی فعالیت می‌کند که در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرجع شبه قضایی وارد که ۳۱ درصد از کل این تعداد با مصالحه مختومه شده است.
کد خبر: 229606

وب گردی

وب گردی