تهران-ایسکانیوز: دکتر سیدضیاء هاشمی در نشستی خبری از برگزاری اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو در شانزدهم اسفندماه خبر داد و ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، از برنامه های معاونت فرهنکی و اجتماعی وزیر علوم صحبت کرد وگفت: مقدمات اجرایی برگزاری کنگره شهدای دانشجو از خردادماه سال گذشته شروع و ستاد برگزاری آن در تابستان تشکیل شد. در پاییز گذشته نیز احکام مسوولان کنگره ملی استان‌ها توسط رییس کنگره که سرپرست وقت آن زمان دکتر نجفی بود صادر شد.

دکتر سید ضیاء هاشمی با تاکید بر اینکه کنگره باید با حمایت دانشگاه‌ها برگزار شود، افزود: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه تهران هستیم که دبیری آن در سطح ملی برعهده رییس بسیج دانشجویی کشور بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین اظهار کرد: این کنگره در سطوح مختلف و با مشارکت دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم در این کنگره‌ها، تقویت الفت و همدلی بین دستگاه‌های مختلف بوده است، توضیح داد: این همدلی از ابتدا وجود داشت و امروز در اواخر سال نیز شاهد اوج همدلی هستیم که لازم است از همه همکاران مخصوصا بسیج دانشجویی که بخش عمده کار بر عهده آنها بوده است، سپاسگزاری کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری ائمه جمعه و روسای دانشگاه‌ها بیان کرد: استقبال زیادی از سوی دانشجویان به این کنگره شده است و از نشان دهنده آن است که امروز فضای شهادت و آرمان شهیدان در دانشگاه‌ها زنده است و ملت ما نسبت به آنها قدرشناس هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم یکی از اهداف برگزاری این کنگره‌ها را پراکندن عطر شهادت در فضای دانشگاه‌ها دانست و گفت: امسال حال و هوای دانشگاه‌ها معنوی و حال و هوای شهیدان بود و هدف اولیه تا حدودی محقق شد.

هاشمی همچنین در توضیح دستاورد دیگر برگزاری این کنگره‌ها توضیح داد: از طریق این یادواره‌ها نشان داده شد که چه شخصیت‌های برجسته‌ای بین شهدای دانشجو حضور داشتند و آنها از چه فضایلی برخوردار بودند و بدون شک شهیدان الگوهای ما در مجامع دانشگاهی و سایر مجامع هستند.

وی این کنگره را به عنوان اولین کنگره شهدای دانشجو تلقی کرد و افزود: به محض پایان این مرحله، مقدمات برگزاری کنگره‌های بعدی فراهم می‌شود تا از فضای معنوی به وجود آمده نهایت بهره را ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان سخنانش زمان برگزاری اجلاس مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجو را شنبه 16 اسفندماه اعلام کرد و افزود: این کنگره از ساعت 9 صبح 16 اسفندماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان آموزش عالی، مسوولان فرهنگی فعال و دانشجویان برگزار می‌شود.
کد خبر: 233935

وب گردی

وب گردی