ایسکانیوز:مسئله سلامت غذا و مواد استفاده شده در آن ها که در دانشگاه ها عرضه میشوند، همواره مورد بحث بوده اند. این بار قرعه مسمومیت غذای سلف به نام دانشجویان دانشگاه شیراز افتاد، طوری که در روز یکشنبه، دانشجویان متوجه علائم سرگیجه و سردرد در بسیاری از دوستان خود شدند، تا شب هنگام بسیاری از آن ها که حدود بیش از دویست نفر بودند، در نمازخانه خوابگاه بستری شدند و با حضور نیروهای امدادی تحت مداوا قرار گرفتند.

unnamed (3)
به گزارش خبرنگار  ایسکانیوز، شواهد به گونه ای است که نشان می دهد تنها غذای یکی از سلف ها، یعنی سلف پردیس ارم مشکل داشت که موجب مسمویت مصرف کنندگان آن شد.مسئولین دانشگاه تعداد مسموم شدگان را 140 نفر اعلام کردند، اما دانشجویان تعداد آن ها را بیش از دویست و پنجاه نفر اعلام کردند. پس از این اتفاقات مسئولین دانشگاه با حضور در میان دانشجویان وعده دادند که به سرعت این موضوع را پیگیری کرده و مسببان آن را مجازات خواهند کرد. اما این حرف ها در گوش دانشجویان عصبانی تاثیری نداشت و آن ها تصمیم گرفتند برای برآورده شدن خواسته خود به تحصن بپردازند. قرار این تحصن و اجتماع، دهان به دهان گشت تا در ظهر دوشنبه بسیاری از دانشجویان در مقابل معاونت دانشجویی تجمع کردند. به گفته شاهدان عینی و دانشجویان، حضور نیروهای حراست دانشگاه در این تجمع بسیار سنگین بوده است.


unnamed
دانشجویان دانشگاه تا حد امکان تلاش کردند از افزایش تنش در محل تجمع بکاهند. آن ها از دانشجویانی که بر روی اقدامات آن ها حساسیت وجود داشت تقاضا کردند که در این تجمع شرکت نکنند تا به هیچ عنوان برچسب سیاسی بر این تجمع نخورد و پای نیروی انتظامی به محیط دانشگاه باز نشود.
مسئولین دانشگاه نیز در مقابل دانشجویان حاضر شدند و به آن ها قول دادند که تا ده روز آینده نتایج آزمایش ها مشخص خواهد شدو اما این سخنان نیز نتوانست از آتش خشم دانشجویان بکاهد و تمامی حاضرین ظرف های غذای خود را در مقابل دفتر معاونت دانشجویی روی هم گذاشتند و از مصرف آن خودداری کردند.

unnamed (1)

دانشجویان تنها از سخنرانی تشکل های صنفی دانشگاه استقبال کردند . براساس گفته های آن ها ، تشکل هایی مانند بسیج و انجمن اسلامی نیز قصد سخنرانی و حضور در این تجمع را داشتند که دانشجویان از شرکت آن ها ممانعت به عمل آوردند. دانشجویان تا جایی که می شد سعی کردند هیچ کدام از طرف های سیاسی را به این اعتراض خود راه ندهند.
اخبار جدید حاکی از آن است که تمامی مسموم شدگان به صورت سرپایی در بیمارستان درمان شده اند و تنها یک نفر هنوز مرخص نشده است.

unnamed (2)
بسیاری از این دانشجویان به بیمارستان نمازی اعزام شدند و برخی از آنان نیز به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع).
حال گزارش های تایید نشده ای وجود دارد که مسئولین این بیمارستان که با دانشگاه علوم پزشکشی شیراز برسر مسائل ارضی مشکلات زیادی دارند، از مرخص کردن تعدادی از دانشجویان خود داری به عمل آورده اند و خواستار پرداخت هزینه های درمان آن ها از سوی دانشگاه شده اند.
کد خبر: 234541

وب گردی

وب گردی