ژیوار شیخ الاسلام: مجسمه به فضای شهری معنا می‌بخشد

ژیوار شیخ الاسلام با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: مجسمه‌ها به فضای شهری معنا می‌بخشند و این آثار می‌تواند در ذهن مردم نفوذ کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران ژیوار شیخ الاسلام،موسیقی دان درباره استفاده از مجسمه در فضای شهری گفت: مجسمه‌هایی که برای موزه‌ها ساخته می‌شوند مخاطبانی اندک دارند اما مجسمه‌های شهری با همه اقشار مردم سخن می‌گویند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: مجسمه‌ها به فضای شهری معنا می‌بخشند و این آثار می‌تواند در ذهن مردم نفوذ کنند.

شیخ الاسلام تاکید کرد: مجسمه‌ها به فضای شهری کمک می‌کنند و سبب می‌شود مخاطبان با آثار مجسمه‌سازان ایرانی بیشتر آشنا شوند. همچنین فضای شهری چند سالی است که از آثار هنری دور شده است در نتیجه باید شهرهای کشورمان را دچار یک تغییر و تحول اساسی کنیم.

این خواننده در ادامه افزود: مجسمه‌های فضای شهری سبب می‌شود جوانان با شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی بیشتر آشنا شوند در نتیجه باید در هر نقطه‌ای از پیکره و مجسمه‌های اساتید استفاده کنیم.

ژیوار شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: مردم ایران باید با هنر بیشتر آشنا شوند و به زیباسازی هر شهری باید توجه داشته باشیم که این اقدام مهم به عهده شهرداری و نهادهای مربوطه است.

این خواننده در پایان گفت: هنر از هر شاخه‌ای که باشد برای کشور ما لازم و ضروری است و نباید از هنر و هنرمند و آثارشان دور شویم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.

***

علیرضا حقیقی: مجسمه‌های شهری تهران را زیبا‌تر کرده است

علیرضا حقیقی دروازبان تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید حضور پرتعداد مجسمه‌های شهری در تهران زیبایی خوبی به این شهر داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، علیرضا حقیقی در حاشیه برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری، حضور آثار هنری در شهر را زیربنای زیبایی دانست و گفت: در هر شهری که زندگی کنیم علاوه بر داشتن امکانات ضروری نظیر حمل و نقل عمومی و سایر بخش‌های مورد نیاز به حضور آثار هنری نیز نیازمندیم.

او ادامه داد: هرشهری، بیشتر از آثار هنری بهره ببرد، کیفیت زندگی در آن شهر بیشتر است و شهروندان آنجا از روحیه بهتری برخوردار هستند.

دروازبان تیم ملی فوتبال ایران یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زیباسازی یک شهر را مجسمه‌ها عنوان کرد و گفت: در همه شهرهای دنیا مجسمه و آثار حجمی نقش اول را در زیبایی هنری یک شهر دارند. در تهران نیز خوشبختانه شاهد حضور پرتعداد مجسمه‌های شهری هستیم.

حقیقی افزود: به نظرم شهرداری تهران در نصب و جانمایی آثار حجمی در سالهای اخیر موفق بوده و در هر گوشه پایتخت می‌توان این آثار را دید.

وی با بیان اینکه نگهداری از آثار هنری در سطح شهر وظیفه هر شهروندی است، گفت: وقتی در شهری زندگی می‌کنیم یعنی نسبت به تمام آثاری که وجود دارد مسئولیت داریم و اگر احتمالا کسی قصد آسیب رساندن به آثار هنری را دارد جلوی او را بگیریم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.

****

 

سعید احمدی: هنر مجسمه سازی ایران در حال پیشرفت است

سعید احمدی مجسمه ساز، معتقد است هنر مجسمه سازی در ایران در حال پیشرفت است و باید زمینه را برای رشد و تعالی هنرمندان جوان فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سعید احمدی، مجسمه ساز بین المللی که سالهاست در کشور اوکراین ساکن است طی بازدید از نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری گفت: من اولین بار است که در ایران در نمایشگاهی شرکت می‌کنم و با دیدن آثار این دوسالانه به این نتیجه رسیدم که در این نمایشگاه آثار با کیفیتی عرضه شده است.

این مجسمه ساز در ادامه بیان کرد: به نظر من آثار چهارمین دو سالانه مجسمه‌های فضای شهری از نظر اجرایی بی‌نظیر است و من از حضور در این نمایشگاه لذت بردم.

احمدی افزود: آثار این نمایشگاه کاملا متفاوت بود و قابل مقایسه با نمایشگاههای دیگر نیست زیرا از نظر دید هنری به روز‌تر بودند. همچنین ۵۰ درصد کار‌ها مناسب برای فضای شهری هستند و امیدوارم از این آثار خوب در سطح شهر استفاده شود.

سعید احمدی در ادامه تاکید کرد: بعضی از آثار اگر بزرگ شوند دیگر مانند قبل تاثیرگذاری نخواهند داشت در نتیجه بهتر بود تمامی آثار در یک سطح و اندازه باشند تا همه از یک منظر دیده شوند.

این مجسمه ساز در پایان گفت: به طور کلی تاثیر آثار بزرگ‌تر بیشتر است و ما باید در نمایشگاههای دیگر از آثاری که در یک سطح و اندازه هستند، استفاده کنیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.

***

محمد موسوی: هنر شهری روحیه شهروندان را بالا می‌برد

محمد موسوی ملی پوش والیبال ایران می‌گوید کسی که نسبت به آثار هنری شهرش بی‌تفاوت است و یا به آن‌ها صدمه می‌زند نسبت به حقوق شهروندی خود بی‌تفاوت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمد موسوی در حاشیه برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری، هنر و حضور آن در سطح شهر را یکی از عوامل آرامش شهروندان دانست و گفت: شهر بدون هنر زیبا نیست و شهروندانی که در آنجا زندگی می‌کنند نسبت به شهری که آثار هنری بیشتری دارند از شادابی کمتری برخوردارند.

او ادامه داد: اصلا نمی‌توان تصور کرد که در شهری بدون مجسمه زندگی کنیم و وقتی پای به سطح شهر می‌گذاریم هیچ اثری از هنری نبینیم.

ملی پوش والیبال ایران به نقش شهرداری در زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: فعالیتهای شهرداری در یک شهر تنها به خدمات شهری منتهی نمی‌شود، بلکه زیباسازی یک شهر به کمک هنر نیز از جمله وظایف شهرداریهاست که خوشبختانه در شهر تهران به زیباسازی توجه ویژه‌ای شده است.

موسوی افزود: دیدن مجسمه‌ها در میادین مختلف و هم چنین پارک‌ها تاثیر زیادی در بالا رفتن روحیه شهروندان دارد. شهروندان یک شهر با دیدن آثار شهری ناخودآگاه برای لحظاتی اتفاقات ناخوشایند روز خود را فراموش می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت از مجسمه‌های شهری گفت: هیچ کس نباید به این آثار صدمه بزند و اگر کسی این کار را انجام دهد بدین معنی است که حتی برای حقوق شهروندی خود نیز احترام قائل نیست.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.

***

مجید حسین خانی: مجسمه‌ها فضای شهری را هنری‌تر می‌کند

مجید حسین خانی معتقد است امروزه شهرها خیلی بی‌روح شده اند و استفاده از مجسمه سبب می‌شود فضای شهری هنری‌تر شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجیدحسین خانی، خواننده درباره استفاده از مجسمه‌ها در فضای شهری گفت: نسل امروز با مفاخر گذشته و آثار هنری تا حدودی بیگانه است و این اقدام مهم سبب می‌شود جوانان بیشتر با آثار هنری و به ویژه مجسمه آشنا شوند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: مدتی است که از مجسمه‌ها در پارک‌ها استفاده می‌کنند به عنوان مثال در بوستان جوانمردان از پیکره شهدا استفاده کردند ولی بهتر است این مجسمه‌ها در میادین و جلوی سالن‌های اصلی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

حسین خانی تاکید کرد: استفاده از مجسمه‌ها به تنهایی خوب نیست بلکه باید فضایی تعیین شود تا اطلاعات کامل آن درج شود تا بیننده کاملا آشنایی پیدا کند و از دزدید شدن این آثار با محافظت جلوگیری کنیم.

این خواننده افزود: ما مجسمه سازان خوبی داریم که آثار آن‌ها نباید از بین رود و تنها با استفاده از این مجسمه‌ها می‌توانیم این آثار را حفظ کنیم.

مجید حسین خانی گفت: در کشورهای دیگر از آثار هنری در فضای شهری استفاده می‌کنند که این کار سبب می‌شود شهر جان تازه‌ای بگیرد تا فضای شهری بی‌روح نباشد. همچنین توریست‌ها با سفر به کشور ما می‌توانند با آثار بزرگان ما بیشتر آشنا شوند.

این خواننده در پایان بیان کرد: شهرداری در چند سال اخیر تلاش کرده است فضای شهری از یکنواختی دور شود که استفاده از آثار هنری سبب می‌شود شهری هنری‌تر داشته باشیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد .

***

نسرین زندی روان: در زمینه مجسمه‌سازی شاهد حرکت‌های خوبی هستیم

نسرین زندی روان هنرمند مجسمه‌ساز معتقد است در زمینه مجسمه‌سازی شاهد حرکت‌های خوبی هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، نسرین زندی روان، در بازدید از نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری گفت: در هر نمایشگاهی آثار متفاوتی وجود دارد که این آثار یا خوب و یا بد هستند که این نمایشگاه هم جدا از دیگر نمایشگاه‌ها نیست.

زندی روان در ادامه بیان کرد: امیدوارم امسال کارهای خوبی انتخاب شود زیرا قضاوت سخت است و ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و سپس انتخاب کنیم.

این مجسمه ساز تاکید کرد: در این نمایشگاه جاسازی کار‌ها مشخص نیست در صورتیکه هنرمندان باید به این موضوع توجه می‌کردند و فضای مورد نظر خود را پیشنهاد می‌کردند.

زندی روان در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است ایده‌های این نمایشگاه مناسب فضای شهری نباشد ولی در مجموع آثار خوبی ساخته و عرضه شده است.

نسرین زندی روان افزود: به نظر من ۵۰ درصد آثار این نمایشگاه خوب است و برای فضای شهری مناسب است فقط هنرمندان باید در ساخت یک مجسمه بیشتر دقت و توجه داشته باشند.

زندی روان در پایان گفت: موضوع نمایشگاه واحد است اما در اینجا ایده‌ها متنوع و پراکنده است. در مجموع چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری را خوب ارزیابی می‌کنم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: 235005

وب گردی

وب گردی