IMG14130882

 

ایسکانیوز: " اعضای شورای شهر نبايد هيچ پست و مسئوليت ديگری داشته باشند و حتی علاوه بر موارد ذكر شده در قانون به هيچ كار ديگری نيز نبايد مشغول شوند تا بتوانند به طور كامل به وظايف خود برسند." این را نمیاندگان مجلسمیگویند و همین موضوع محل مناقشه شده است در شورای شهر تهران افرادی حضور دارند که در سمت های ورزشی هم فعالیت میکنند و معتقدند سمت های ورزشی شغل به حساب نمی آید اما ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور،درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده افرادی مانند رضازاده که همزمان در شورای شهر و نهادهای ورزشی فعال هستند،میگوید : ما موضوع رضازاده را به شورای مرکزی حل اختلاف منعکس کرده ایم.سازمان بازرسی نظر خود را کتبا اعلام کرده است اما این گزارش ها به طور کلی محرمانه است.

سراج درباره اینکه آیا این محرمانه بودن و عدم اطلاع رسانی گزارش ها باعث تداوم ابهامات در این زمینه نمی شود، گفت: ما نظر قطعی خود را قبلا مکتوب داده ایم و آنها باید تصمیم بگیرند؛ اما این را مطمئن باشید که نظر ما قطعی می شود.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر با بیان اینکه، اگر شورا شغل محسوب می شود مجلس هم باید شغل باشد، با اشاره به مشکل  رضا زاده به ایسکانیوز گفت : در حقیقت ما در شورا هفته ای دو روز جلسه برگزار می کنیم با این حال آن را شغل تلقی می کنند در حالی که مجلس هفت روز هفته جلسه دارد اما شغل محسوب نمی شود بنابراین برای ما سوال پیش آمده که چرا شورا را شغل می دانند و مجلس را خیر.

او در ادامه افزود: به طور مثال برخی از نمایندگان مجلس هم نماینده هستند و هم به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می کنند در حالی که به عقیده بنده نمایندگان مجلس وظیفه ی بسیار بیشتری نسبت به اعضای شورای شهر دارند بنابراین کمی عجیب به نظر می رسد که چگونه شورا شغل محسوب می شود و مجلس خیر.

قناعتی قانون را برای همگان یکسان دانست و در این باره گفت: در حقیقت قانون باید برای همه یکسان باشد و فکر نمی کنم شورای شهر بودن مانع ورود رئیس فدراسیون باشد چرا که بیشتر فعالیت را در فدراسیون دبیر انجام می دهد بنابراین به عقیده بنده رئیس فدراسیون بودن شغل محسوب نمی شود.

او با بیان اینکه، برخی از وزرا زمانی خودشان رئیس فدراسیون بوده اند، عنوان کرد: من فکر نمی کنم رئیس فدراسیون بودن و همزمان جزء اعضای شورا بودن مشکلی داشتهب اشد چرا که برخی از وزرای کشور ما هم زمانی همزمانر ویس فدراسیون بودند .

قناعتی در ادامه افزود: چندی است که ماجرای رضا زاده مطرح شده و جالب آن است که از اعضای خودمان هم این اقدام را کرده اند با این وجود فکر می کنم کمی تاسف اور باشد که ما با نخبه ی  ورزشی خود چنین برخورد کنیم چرا که ایشان را در تمام جهان به عنوان اسطوره ی ملی ایران می شناسند و حیف است که ما با این رفتار ها اسطوره سوزی کنیم.
کد خبر: 235502

وب گردی

وب گردی