1416037005135_34624

ایسکانیوز: دیروز  سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، از مفقود شدن 15 کوهنورد آلمانی در ارتفاعات قله دماوند براثر برف وکولاک شدید در مسیرصعود به بام ایران خبرداد.

امروز  اما خبر رسید که  شب گذشته 15 کوهنورد مفقود شده پیدا شدند  حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:15 تبعه آلمانی روز دوشنبه برای برای صعود به قله دماوند رفتند اما گرفتار برف وکولاک شدید شده و مفقود شدند.
او باباشاره به اینکه این افراد کوهنورد نبوده و در قالب تورگردشگری عازم بخش لاریجان آمل شدند گفت : شامگاه دوشنبه ليدرهای ايرانی اين گروه از جمعيت هلال احمر شهرستان آمل درخواست كمك كردند تا این توریست ها پیدا شوند .

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد : ساعت 6روز گذشته تیمی توریست به سمت منطقه ی آمل برای گردش و تفریح رفته بودند که متاسفانه در بین راه مسیر را گم کردند و دو همراه محلی که با آنها هم مسیر شده بودند با تماس به هلال احمر خبر را اطلاع دادند .
او افزود : ما هم 12 نیروی امدادی را برای جستجو به آن منطقه فرستادیم و موفق شدیم تا 12 شب آنها را پیدا کنیم خوشبختانه هر 15 نفر سالم هستند. آنها مسیر را گکک کرده بودند اما حالا جای نگرانی وجود ندارد چرا که در سلامتی کامل به سر میبرند .
کد خبر: 238508

وب گردی

وب گردی