تهران-ایسکانیوز: مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان با حضور تیم های از سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج آغاز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که برای چهارمین سال در سنندج برگزار می شود، گفت: برگزاری رقابت های علمی و دانشجویی آن هم در حوزه رباتیک یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.همچنین در این دوره از رقابت ها تیم ها از سراسر کشور حضور دارند و در بخش های مختلف طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به مسابقه می پردازند.

وی با بیان اینکه واحد سنندج آماده است تا از فعالیت های این حوزه به صورت ویژه حمایت کند، یادآور شد: برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی در کنار فعالیت های دانشجویی باعث می شود تا دانشجو در آینده با نگاهی وسیع تر وارد اجتماع شود.

unnamed

کیانی ضمن خوش آمدگویی به تمامی تیم های شرکت کننده در چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک کردستان افزود: انتظار داریم که تلاش های همکاران ما در واحد سنندج برای میزبانی شایسته این رقابت ها مورد رضایت شما شرکت کنندگان قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این مراسم به شمار تیم های شرکت کننده اشاره کرد و افزود: ۹۳ تیم از سراسرکشور در دوره از مسابقات ثبت نام کردند که بعد از داوری های انجام شده ۴۶ تیم به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

کیوان شافعی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۶ لیگ برگزار می شود، گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از طریق علم رباتیک و آشنایی مردم با این علم و استفاده و از آن در صنعت از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

دبیرعملی چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان هم در این مراسم طی سخنانی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی این رقابت های اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل پیشرفت تکنولوژی در عصرحاضر ماشینی شدن و استفاده از ربات است و به همین دلیل برگزاری این رقابت ها در سنندج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گوران حسنی فرد ادامه داد: کاربرد محصولات رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و به سایر بخش ها هم نفوذ و تسری پیدا کرده است و خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد انجام اقدامات گسترده ای در حوزه رباتیک توسط دانشجویان و دانش آموزان کشورمان بوده ایم و در این رابطه افتخارات زیادی را در سطح ملی و بین المللی کسب کردند.

قرار است که این رقابت ها تا بعد از ظهر پنج شنبه 21 اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داشته باشد.
کد خبر: 239425

وب گردی

وب گردی