دکتر احمد شاهورانی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استانهای گیلان،مازندران و گلستان با بیان اینکه در اسلام تهمت زدن، زود قضاوت کردن و انتقاد شدید و مخرب امر پسندیده ای نیست، گفت: یک سری اشخاص و رسانه ها بدون علم و اطلاع کافی از محتویات نامه حراست دانشگاه آزاد درباره موضوع حجاب و عفاف، دانشگاه را مورد هجمه و انتقادات مخرب خود قرار داده اند که اسلام به هیچ عنوان اجازه این کار را نداده است و حرکات اخیر برخی رسانه ها و اشخاص مخالف با آموزه های قرآنی است.


 شاهورانی در خصوص نامه اخیر حراست دانشگاه درباره موضوع حجاب و عفاف، با تاکید بر اینکه در محتوای نامه مشکلی وجود ندارد و باعث تلطیف فضا می شود، تصریح کرد: از آنجا که مسئله عفاف و حجاب یک مساله کاملا فرهنگی است باید ارگان های فرهنگی متصدی این کار باشند و بهتر است حراست به این مقولات ورود پیدا نکند.


وی در اشاره به نامه حراست دانشگاه خاطر نشان کرد: البته در این نامه اشاره شده است که حراست می تواند موارد حاد و غیر عادی در بحث حجاب  را به مسئولان دانشگاه گزارش دهد.


نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استانهای گیلان،مازندران و گلستان با اشاره به وجود بخشنامه کمیته تخلفات در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت، موارد مربوط به بی حجابی در این بخشنامه وجود دارد و مسئولین دانشگاه می توانند با توجه به بندهای این بخشنامه در موارد مربوطه اقدام کنند.


شاهورانی در ادامه عنوان کرد: قانون مشخص کرده است چه کسانی در قبال مسائل فرهنگی مسئولیت دارند و حراست باید اجازه دهد این مساله راه قانونی خود را طی کند.


وی با تاکید بر اینکه نوشتن این نامه توسط حراست به این معنا نیست که دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله حجاب بی توجه است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد از دیرباز به مقوله حجاب و عفاف توجه ویژه داشته است. از جمله موضوع حجاب برتر که در دانشگاه آزاد مطرح شد ولی دانشگاه های دیگر هیچ توجهی به آن نداشتند.


نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استانهای گیلان،مازندران و گلستان افزود: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در بحث حجاب و عفاف اگر بهتر از دانشگاه های دولتی نباشد مطمئنا بدتر از آنها نخواهد بود.


وی با بیان اینکه تهمت زدن، زود قضاوت کردن، انتقاد شدید و مخرب در اسلام امر پسندیده ای نیست گفت: یک سری اشخاص و رسانه ها بدون علم و اطلاع کافی از محتویات نامه حراست  دانشگاه آزاد، دانشگاه را مورد هجمه و انتقادات مخرب خود قرار داده اند که اسلام به هیچ عنوان اجازه این کار را نداده است و حرکات اخیر برخی رسانه ها و اشخاص مخالف با آموزه های قرآنی است.


شاهورانی با بیان اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است و حجاب در آن به عنوان قانون پذیرفته شده است، عنوان کرد: ما باید بتوانیم دانشجویان را متقاعد کنیم که در هر موقعیت و محیطی قانون را محترم شمرده و به آن احترام بگذارند.


وی افزود: متقاعد کردن دانشجویان به رعایت حجاب و عفاف با ابزارهای سلبی و نظارتی ممکن نیست و در این زمینه دانشجو نیاز به هدایت فرهنگی و بحث و تبادل نظر دارد.

کد خبر: 23948

وب گردی

وب گردی