تهران- ایسکانیوز:کارگردان فیلم‌ پویانمایی رویا گفت: انیمیشن ایرانی نیاز به فراگیرتر شدن دارد و باید این هنر به رشد و تعالی برسد تا در آینده شاهد موفقیت این هنر باشیم.



گلناز مقدم، کارگردان فیلم «رویا» در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره این فیلم افزود: فیلم «رویا» داستان یک روز از زندگی پیرمردی است که با رویاهایش زندگی می‌کند. این انیمیشن برای بزرگ‌سالان است و در این فیلم به موسیقی توجه ویژه‌ای شده است.
کارگردان فیلم «رویا» در ادامه بیان کرد: تدوین این فیلم بر اساس موسیقی صورت گرفته است که ساخت موسیقی به عهده ایلیا بشولی بوده و تدوین توسط خودم انجام شده است.
مقدم افزود: موسیقی این انیمیشن کاملاً اصلی است و براساس موسیقی، داستان را پیش بردیم. شخصیت اصلی این انیمیشن پدربزرگم بوده و محتوای آن تخیلی است. همه انسان‌ها رویاهایی دارند و همیشه خاطرات‌شان را زنده نگه می‌دارند در نتیجه تصمیم گرفتم این داستان را براساس شخصیت پدربزرگم پیش ببرم.
وی در ادامه تاکید کرد: در این داستان فقط یک روز از زندگی یک پیرمرد را نشان می‌دهیم که این پیرمرد در رویاهایش غوطه‌ور است و با آن‌ها زندگی می‌کند.
گلناز مقدم درباره نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی خاطرنشان کرد: به نظر من امسال تمامی کارها حرفی برای گفتن داشتند و بهتر است این روند ادامه پیدا کند زیرا انیمیشن ایرانی نیاز به فراگیرتر شدن دارد و باید این هنر به رشد و برسد.
وی گفت: در بخش بین‌الملل آثار خوبی ارایه شده بود و نشست‌های تخصصی امسال باید ادامه پیدا کند زیرا این نشست‌ها نقطه قوت جشنواره امسال بود. نهادها و مسوولان فرهنگی باید کمک کنند تا تهیه و تولید انیمیشن افزایش یابد و دانشگاه‌ها با برگزاری نشست‌های تخصصی در این زمینه به این هنر کمک کنند.
کارگردان فیلم «رویا» در پایان بیان کرد: انیمیشن باید فراگیر شود و بهتر است اقدام‌هایی صورت گیرد تا مخاطبان با این هنر ارتباط برقرار کنند. انیمیشن در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است ولی اگر در سال، چندین جشنواره در این حوزه برگزار شود این هنر می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد‌.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر: 239894

وب گردی

وب گردی