تهران-ایسکانیوز: همایش بزرگداشت روز ملی صنعت نفت با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولین، متخصصان، اساتید و دانشجویان این صنعت و به همت انجمن مهندسی نفت در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر علی عباسپور رئیس این واحد دانشگاهی ضمن تبریک روز ملی شدن صنعت نفت ایران، گفت: ملی شدن صنعت نفت، نقطه عطفی در تاریخ این مرز و بوم است زیرا سرنوشت این صنعت گرانبها و ارزشمند را در اختیار خودمان قرار داد.

وی با اشاره به زحمات انجمن علمی مهندسی نفت واحد علوم و تحقیقات در برگزاری این همایش، گفت: شما دانشجویان با برگزاری اینگونه مراسم ها و فعالیتهای علمی و پژوهشی، علاوه بر معرفی دانشگاه ، با کسب تجربه و افزایش سطح علمی، گام مهمی برای آماده سازی خود به منظور ورود به صنعت در آینده بر می دارید.

دکتر عباسپور با بیان اینکه متأسفانه تا امروز به آنچه که در ملی شدن صنعت نفت مدنظر داشته ایم به طور صد در صدی دست نیافته ایم، افزود: وظیفه دانشگاه ها و دانشکده های مرتبط با صنعت نفت، پرورش و تربیت متخصصین مورد نیاز این صنعت برای  شکوفایی و بی نیازی هرچه بیشتر آن است.

وی با اشاره به فعالیت چندین دانشکده تخصصی نفت در پس از انقلاب گفت: این دانشکده ها که از آنجمله می توان به دانشکده نفت دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر اشاره کرد، با کمکهای وزارت نفت فعال شدند. امیدواریم با توجه به فعالیت های بسیار چشمگیر دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات کمک و توجه بیشتری از سوی وزارت نفت به این ظرفیت علمی معطوف شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به واگذاری مطالعات مخازن نفتی از سوی وزارت نفت به دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: این فرصت، فضای بسیار مناسبی را برای متخصصین دانشگاهی ایجاد کرده است. دانشجویان و اساتید این حوزه می توانند با فعالیت در این زمینه نیاز کشور را به شرکتهای خارجی برای مطالعه مخازن نفتی بی نیاز سازند.

دکتر عباسپور در پایان خاطر نشان کرد: شما جوانان نسل پیشرو و آینده سازی هستید که می توانید با کسب علم روز و انجام تحقیقات و پژوهشهای خود در شکوفایی هرچه بیشتر ایران اسلامی گام های موثری بردارید.
کد خبر: 240292

وب گردی

وب گردی