ایسکانیوز: مرتضي آقاتهراني كه در روز همه پرسي جمهوري اسلامي در 12 فروردين سال 1358 طلبه جوان 22 ساله بود، خاطره جالبي از اين روز دارد.

مرتضي آقاتهراني عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: زماني كه حضرت امام (ره) تاكيد مي كردند كه بايد براي مردم روشنگري شود تا مردم در همه پرسي فروردين سال 1358 به جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد رأي دهند، همه ما احساس وظيفه مي كرديم تا اين موضوع را براي مردم تشريح كنيم. از طرفي ديگر كمونيست ها و منافقين نيز بشدت در اين زمينه فعال بودند تا رأي مردم را برگردانند.

وي افزود: من در آن زمان كه يك طلبه‌اي جوان 22 ساله بودم براي تبليغ رأي دادن مردم به جمهوري اسلامي به منطقه «خفر و حينه» در قله دنا واقع در استان كهكيلويه و بويراحمد رفتم. بالا رفتن از اين قله كه پر از برف و راه آن صعب العبور بود بسيار سخت بود. من با قاطر اين مسير را طي كردم و به جمع مردم منطقه رسيدم. وقتي به آنجا رسيدم ديدم تعدادي از دانشجويان دانشگاه هاي صنعتي شريف و اميركبير نيز در حال روشنگري مردم هستند بسيار خوشحال شدم و همواره آرزو مي كردم كه دانشجويان ما هميشه اينگونه باشند.

نماينده تهران در مجلس اضافه كرد: روز 12 فروردين فرا رسيد. مسئولين منطقه براي رأي گيري صندوق هاي رأي را با بالگرد به منطقه آورده بودند پس از پايان راي گيري من قاطر را جا گذاشتم و با بالگرد برگشتم.
کد خبر: 245262

وب گردی

وب گردی