معاون وزیر خارجه روسیه از پیشنهاد مسکو برای حضور و مشارکت ایران، ترکیه و عربستان در مذاکرات سوریه خبر داد .

به گزارش ایسکانیوز ، میخاییل باگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام این خبر ،  بر ضرورت تشویق سوری‌ها به مذاکرات سازنده تر و مثبت تر تاکید کرد و گفت: در این رابطه صحبت سر جلب مشارکت کشورهایی است که بر سوری ها تاثیرگذار هستند، علاوه بر روسیه و آمریکا که مبتکر برگزاری مذاکرات ژنو2 بودند، می توان در باره جلب مشارکت عربستان سعودی، ایران، ترکیه، مصر و شاید هم قطر اندیشید و شرکت سازمان ملل متحد در این مذاکرات نیز جالب و قابل بررسی است.

او در گفتگو با خبرگزاری ریانوستی، از اصرار روسیه برای مورد بحث قرار گرفتن این پیشنها سخن گفت و تاکید کرد :  ما همچنین آماده ایم که پیشنهادها و ابتکارات دیگری در این مورد ارائه شود.

به نوشته این خبرگزاری، درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد حدود 150 هزار نفر کشته و 13 میلیون نفر آواره شده اند که از میان آنها تعداد زیادی در کشورهای خارجی به سر می برند.

دور دوم مذاکرات دولت و اپوزیسیون سوریه موسوم به ژنو2 روز 15 فوریه بدون نتیجه به پایان رسید. طرفین موفق نشدند درباره هیچ کدام از موضوعات دستور کار به توافق دست یابند.
کد خبر: 24860

وب گردی

وب گردی