تهران-ایسکانیوز: محل برگزاری نمایشگاه کتاب موضوعی است که در سال های اخیر جای بحث و جدل فراوانی شده است و هرکدام از مسئولان و ناشران سعی داشته اند به نحوی به طرح پیشنهاداتی درباره این معضل بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز بیگی حبیب‌آبادی شاعر و مدیر مسئول نشر فصل پنجم با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین حرکت فرهنگی در خاورمیانه و سطح جهان است. استقبال از این نمایشگاه و حضور بازدیدکنندگان از آن در جهان بی‌نظیر است و به همین منظور این رویداد نشانه اقتدار فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

بیگی درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: هم اکنون در تهران گزینه‌ای بهتر از مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران وجود ندارد اما مسئولان باید به دنبال آن باشند که یک مکان ثابت را برای نمایشگاه کتاب تهران در نظر بگیرند.

IMAGE634634311034447854

وی افزود: در حال حاضر مصلی تهران یک محیط افقی است که بازدیدکنندگان برای بازدید از غرفه‌های آن باید زمان زیادی را به پیاده‌روی بپردازند اما اگر یک مکان طبقاتی برای این منظور انتخاب شود، مطمئنا آسایش بیشتری برای بازدیدکنندگان ایجاد خواهد شد.

بیگی با تاکید بر ارایه تسهیلات به بازدیدکنندگان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ مسئولان نمایشگاه باید در نظر داشته باشند که هر چه میزان رفاه و آسایش بازدیدکنندگان در نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد، بازدیدکنندگان بیشتری به نمایشگاه مراجعه خواهند کرد.

شاعر غزل معروف «یاران چه غریبانه» در ادامه پیشنهاد داد: به نظرم باید تلاش شود برای سالمندان و افراد مسنی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، تسهیلات خاصی فراهم شود. برای نمونه ترولی‌های کوچکی در اختیار آن‌ها قرار داده شود تا به راحتی خرید‌های خود را انجام دهند.

مدیر مسئول نشر فصل پنجم در پایان با انتقاد از پارکینگ‌های نمایشگاه عنوان کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه پارکینگ است که در ضلع جنوبی مصلی واقع است و فاصله آن تا نمایشگاه برای بازدیدکنندگان آزار دهنده است. به نظرم باید تدبیری برای این مشکل در نظر گرفته شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: 249061

وب گردی

وب گردی