تهران-ایسکانیوز: عضو شورای اسلامی شهر تهران ,صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه باید طبقات اضافی پاساژ علاءالدین تخریب شود گفت: لازم است شهرداری در این مورد اقدام عاجلی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار شهری ایسکانیوز, سرخو افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شد طبقات غیرقانونی پاساژ علاءالدین قلع و قمع شود اما تنها تغییرات داخلی در آن ایجاد شد و لازم است شهرداری در مورد قلع و قمع این طبقه اقدام عاجلی انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به جابه‌جایی چهار معاون شهردار گفت: یک سال قبل آیین‌نامه انتصابات مدیران شهرداری در شورا مطرح شد اما تاکنون چارچوب معینی برای انتصابات در نظر گرفته نشده است.

تقدیر عضو شورای شهر از تعلیق سفرهای عمره

اقبال شاکری رییس کمیته  عمران شورای اسلامی شهر تهران از به تعلیق درآمدن سفرهای عمره در پی اقدام شرم‌آور دو مامور عربستانی در فرودگاه جده تقدیر کرد.

اقبال شاکری در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدام شرم‌آور دو مامور عربستانی مبنی بر تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، اظهار داشت: در طی این اقدام شرم‌آور سفرهای عمره به حالت تعلیق درآمد که انجام این امر جای تشکر دارد و مشخص می‌شود هنگامی که مطالبات مردمی مطرح باشد اهداف به منصه ظهور می‌رسد.

شاکری  درباره ریزش کارگاه ایستگاه قیام در خط هفت مترو اشاره کرد و گفت: بخشی از کارگاه به دلیل نشت آب ریزش کرد اما متاسفانه لوله آبی که از آنجا گذشته صاحب ندارد و معلوم نیست مربوط به چه سازمانی است شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده که این لوله در شبکه و نقشه آنها جایی ندارد و مسئولیت این مسئله پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: اداره گاز نیز نسبت به لوله گاز پرفشاری که در این مسیر وجود دارد بی‌تفاوت است که لازم است به این مسئله نیز توجه لازم شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به وضعیت سطل‌های پسماندهای شهری اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری پسماندها در ساعت اعلام شده انجام نمی‌شود و کمبود مخازن زباله به شکل چشمگیری در برخی نقاط و محلات شهر تهران وجود دارد که به نظر می‌رسد لازم است معاونت خدمات شهری نسبت به رفع این مسئله اقدام لازم را انجام دهد.

انتقاد از ساخت وساز در بخشی از بوستان شقایق منطقه 2

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بخشی از پارک شقایق واقع در منطقه دو را دیوار کشیده‌اند و معلوم است که می‌خواهند این قسمت را برای ساخت و ساز تخریب کنند، شهرداری در این باره توضیحات لازم را ارائه دهد.

در جریان یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ,محمد حقانی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از روددره اوین‌درکه اظهار داشت: این عرصه 150 هکتاری یکی از مهم‌ترین روددره‌های هفتگانه شهر تهران است.

وی افزود: اهالی این محل چندی پیش به شورا مراجعه کرده بودند و گلایه‌هایی درباره ساخت و سازهای این منطقه مطرح کردند، ما نیز از منطقه بازدید کردیم. حدود هزاران واحد مسکونی بیش از 30 سال است که در این نقطه وجود دارد بدون اینکه مجوز ساخت و سازی داشته باشند. البته این افراد با طرح شهرداری همدل و همراه هستند اما شهرداری قصد دارد با نازلترین قیمت زمین‌های آنها را تملک کند.

حقانی افزود: بنده پیشنهاد می‌کنم به جای این اقدام به ساکنان این واحدهای مسکونی زمین معوض داده شود تا بتوانند برای خود سرپناه تهیه کنند .

وی افزود :همزمان با تخریب این خانه‌ها شهرداری مجوز ساخت در این محل را صادر می‌کند. خواهش بنده این است شهرداری در حریم این رود‌دره مجوزی برای ساخت و ساز صادر نکند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تصریح کرد: این تعرض به حقوق شهروندان است که از آنها تعهد گرفته شود اگرزمینی که به شهرداری می‌دهند تغییر کاربری شد هیچ حقوقی نخواهند داشت.  آزادسازی این مسیر خوب است اما شایسته نیست که اجحافی در حق شهروندان شود.

حقانی در ادامه اظهارات خود همچنین به پارک شقایق در منطقه دو اشاره کرد و گفت: بخشی از این پارک پوشانده شده و دور آن دیوار کشیده شده است و ظاهرا قصد دارند این بخش از پارک تخریب شود. از شهرداری می‌خواهم در این باره توضیحات لازم را بیان کند.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات حقانی گفت: بنده نیز از پارک شقایق که تنها پارک کوچک بین 24 متری فرهنگ و سعادت‌آباد است، بازدید کردم.

وی افزود: دور بخشی از این پارک ورق‌های گالوانیزه قرار داده شده و از بخش اصلی پارک تفکیک شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که این بخش از پارک دارای سند است. بنده از رئیس شورا می‌خواهم یک نفر را به این پارک بفرستد و بخواهد تحقیقات لازم را انجام دهد. چرا که این پارک 20 سال است مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد و اگر قرار باشد تغییری در آن لحاظ شود از دید عمومی برای مدیریت شهری بد است.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار نیز گفت: رخ این زمین به گونه‌ای است که هر که آن را ندیده باشد فکر می‌کند قسمت تفکیک شده جزئی از پارک است اما این زمین از گذشته نیز دیوار داشته و مالک آن اعلام کرده زمین را بدون ارزش افزوده متری 20 میلیون تومان می‌فروشد. در واقع شهرداری برای تملک این بخش باید فقط 40 میلیارد تومان بابت زمین بپردازد.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا خطاب به عبداللهی گفت: نیمکت پارک در بخشی از زمین است که دور آن دیوار کشیده شده همچنین جداولی که در پارک استفاده شده در این بخش از زمین وجود دارد و کاملا مشخص است که این تفکیک را شهرداری انجام داده بنابر این در اینکه این بخش جزوی از پارک بوده شک نکنید اما به عقیده بنده به هر ترتیبی شده نباید بگذاریم در این قسمت پارک ساخت و ساز صورت گیرد.

در ادامه جلسه عباس شیبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به اینکه جلسه امروز نیم ساعت دیرتر از وقت مقررآغاز شده است.در تذکری به سایر اعضای شورا گفت: اگر نمی‌توانید سر وقت در جلسات حاضر شوید، استعفا دهید.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر موظفند سر وقت در جلسات شورا حضور پیدا کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و چنانچه نمی‌توانند به طور منظم در جلسات حضور پیدا کنند، بهتر است استعفا بدهند.

تملک و بازسازی منزل پدری ،همسر امام (ره)

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ی شهر تهران درخواست کرد خانه ثقفی ها در محله پامنار تملک و به کانون فرهنگی هنری ادبی تبدیل شود.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا شهر تهران در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورا ، ضمن تبریک پیروزی تیم ملی کشتی ایران گفت: کشتی گیران ایرانی از غرور ملی مان در قالب ورزش نمادین کشتی دفاع کردند.

وی با اشاره به مراسم گرامیداشت مرحوم خدیجه ثقفی گفت: خانه هایی که به نام خانم های سرشناس در شهر تهران باشد کم است و تنها خانه پروین اعتصامی که در معرض تخریب بود حفظ شده و پیشنهاد می کنم خانه ثقفی ها در مرحله عودلاجان که خانه ای معمولی است و تصرف آن اعتبار خاصی نمی خواهد حفظ شود.

وی با بیان اینکه این خانه با خانه های سلطنه ها، دوله ها در این محل فرق دارد و اشرافی نیست گفت: ثقفی ها از خاندان قدیمی، ریشه دار و بزرگ تهران هستند و افتخارات زیادی نیز برای این شهر کسب کرده اند.

مسجد جامعی با بیان اینکه خانه این خاندان در پامنار قرار دارد ،گفت: نقشه های این خانه تهیه شده اما تملک نشده است و خرید آن با اعتبارات منطقه ای قابل اجرا است . وی درخواست کرد شهرداری این خانه را تملک و به خانه ادبی هنری فرهنگی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: نقشه های طراحی و بازسازی این خانه نیز تهیه شده است.

 

 

 

 
کد خبر: 249847

وب گردی

وب گردی