تهران-ایسکانیوز:معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشومان دردیدار با معاون وزیر خارجه آلمان با اشاره به تحولات اخیر در یمن و حملات نیروهای نظامی خارجی اظهار داشت : حملات عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها به یمن اقدام خطایی است که نتیجه ای برای متجاوزین به همراه نخواهد داشت .

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشومان با مارکوس ادرر معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه یمن ، بحرین ، عراق و سوریه گفتگو کرد.

وی با متوازن خواندن موضع آلمان در خصوص عملیات نظامی علیه یمن افزود : ما انتظار داریم آلمان و سایر کشورهای اروپایی اقدامات لازم را برای متوقف کردن حملات علیه مردم یمن و زیر ساخت های آن کشور ، زمینه را برای امداد رسانی به یمن و آغاز گفتگوهای یمنی - یمنی برای رسیدن به تشکیل حکومت وحدت ملی فراهم کنند .

امیرعبداللهیان با اظهار تاسف از اینکه در منطقه شاهد ترجیح سیاست اشتباه توسل به زور و حملات نظامی بر راهکارهای سیاسی از سوی برخی کشورها هستیم اضافه کرد : تحولات منطقه اعم از یمن ، سوریه و بحرین صرفا راهکار سیاسی دارد .

معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار نقش کشورمان در تحولات منطقه را بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و گفت :  نقش سازنده شما در تحولات عراق و مبارزه با تروریسم و ثبات سیاسی در این کشور بسیار ارزشمند بوده است .

مارکوس ادرر با اشاره به تحولات یمن ، راهکار سیاسی و گفتگو بین همه گروه های یمنی را راه حل اساسی برون رفت از وضعیت بوجود آمده دانست و با توجه به نیازهای شدید مردم یمن به دارو و غذا ، بر ارسال سریع کمک های انسان دوستانه به این کشور تاکید کرد . دو طرف همچنین آخرین وضعیت سوریه و بحرین را مورد ارزیابی قرار دادند.
کد خبر: 250399

وب گردی

وب گردی