تهران-ایسکانیوز: فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ازدیاد برداشت از مخازن میدان نفتی کرنج به صورت رسمی وارد مرحله اجرایی شد.

دکتر داود ثمری رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: جلسه مشترک مدیران مناطق نفت خیز جنوب و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی 29 فروردین ماه در اهواز برگزار شد و در این جلسه تایید کلی نقشه راه (Road Map) اجرای طرح های فناورانه این دانشگاه برای مطالعه میدان نفتی کرنج صورت گرفت.

وی افزود: این نقشه، چراغ راه برنامه های ما خواهد بود و از طریق آن فعالیت ها و پژوهش های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی را در میدان نفتی کرنج در فازهای مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در طول 10 سال اجرایی خواهیم کرد.

ثمری خاطرنشان کرد: برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ازدیاد برداشت و فشار مخازن نفت میدان کرنج در قالب شناسایی مسائل عملیاتی میدان و ارائه راه حل ها و طرح های نوآورانه در این مسیر دنبال خواهد شد.

وی در مورد دیگر تصمیمات نشست مشترک مدیران مناطق نفت خیز جنوب و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در پی تصمیمات شرکت کنندگان در این جلسه، پنج کارگروه تاسیسات سطح الارضی، مهندسی حفاری، علوم زمین، مهندسی مخزن و مهندسی فعالیت های چاه محور تشکیل شد و اعضای این کارگروه ها متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان فنی مناطق نفت خیز جنوب نیز مشخص شدند.

رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین کاربرگ های مختلف تعریف پروژه (RFD) را مطرح کردیم؛ عناوین کلی آنها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد هریک از آنها در کارگروه مربوطه بررسی و نتایج گزارش شود.

واگذاری تحقیقات توسعه ای مخازن میدان نفتی کرنج به دانشگاه آزاد اسلامی طی تفاهم نامه ای که در اسفندماه سال گذشته با حضور بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت)، رکن الدین جوادی (مدیرعامل شرکت ملی نفت) و حمید میرزاده (رییس دانشگاه آزاد اسلامی) به امضا رسید، صورت گرفت.

براساس این تفاهم نامه، مسوولیت تحقیقات توسعه ای دو مخزن پابده و آسماری میدان نفتی کرنج به صورت رسمی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار و این دانشگاه به عنوان مشاور پژوهشی مخازن یادشده، تعیین شد.

دانشگاه آزاد اسلامی به موجب این تفاهم نامه، در قالب کنسرسیومی متشکل از واحدهای دانشگاهی توانمند در صنایع بالادستی نفت و گاز، مسئولیت تحقیقات توسعه فناوری و تولید دانش بنیان از مخازن هیدروکربنی را در دو یا سه میدان نفتی و گازی برعهده می گیرد.
کد خبر: 253612

وب گردی

وب گردی