تهران - ایسکانیوز: رئیس واحد بافت از آغاز برداشت گل محمدی از اراضی این واحد دانشگاهی برای نخستین بار خبر داد و بر توسعه آن در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

ابراهیم خراسانی پاریزی در حاشیه بازدید از گلستان های محمدی دانشگاه آزاد واحد بافت،گفت: گل محمدی از قدیم الایام به علت خواص متعدد، محبوب همگان بوده و از نوع گل های عرفانی محسوب می‌شود. ایرانیان نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دیرین به ویژگی های خوراکی و درمانی گل محمدی پی برده‌اند.

رئیس واحد بافت با توجه به اختصاص بیش از هشت هکتار از اراضی واحد بافت به کشت گل محمدی بیان کرد: در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه، سال گذشته ۳ هکتار از اراضی واحد به کاشت گل محمدی اختصاص پیدا کرد که امروز همزمان با ثمردهی هر چند محدود آن شاهد انعقاد قرارداد برداشت با بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵ هکتار دیگر از اراضی دانشگاه تسطیح شده تا به سطح زیر کشت این محصول افزوده شود تا بتوانیم برای کاهش وابستگی به شهریه قدم برداریم.

خراسانی پاریزی گفت: آب و هوای مطلوب شهرستان بافت فرصت خوبی را برای کاشت انواع درختچه، گیاهان زینتی و دارویی فراهم کرده است که به منظور توسعه فضای سبز دانشگاه گل‌خانه گیاهان زینتی به مساحت ۳۰۰ متر مربع راه اندازی شده که امیدواریم بتوانیم علاوه بر حفظ فضای سبز منحصر به فرد واحد بافت بر وسعت و زیبایی آن بیفزاییم.
کد خبر: 256090

وب گردی

وب گردی