تهران-ایسکانیوز: روز گذشته وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به حوزه نظارت در کشور درباره حادثه فوت مادری حین زایمان در سردشت توضیحاتی ارائه کرد.
سیدحسن‌هاشمی در پاسخ به سوالی درخصوص مرگ مادری در سردشت هنگام زایمان، بیرون آوردن معده مادر به جای جفت را رد کرد و گفت: این خبر در قالب طنز است. واقعیت این بود که مادری در سردشت به‌دلیل زایمان فوت شد در این مورد دو گروه را برای گرفتن گزارش فرستادم و گفته‌ام که پرونده را به دستگاه قضایی بدهند تا اگر کوتاهی یا قصور چه در قالب وزارت بهداشت و چه در قالب سایر دستگاه‌ها انجام شده، بررسی شود البته تلاش زیادی برای مادر انجام شده و این فرد 3 نوبت به اتاق عمل برده شده اما مفید نبوده و نهایتا نیز دلیل فوت خونریزی مادر اعلام شده است انتشار اینگونه اخبار نه ‌تنها به سلامت مردم کمک نمی‌کند بلکه منجر به آسیب‌رساندن به آنها می‌شود.
این روزها ماجرای مرگ عصمت، مادر جوان سردشتی، در شبکه های اجتماعی تلفن‌های همراه، دست به دست می‌شود این پیام ها حکایت از خارج کردن جنین و جا گذاشتن جفت آن در یک عمل و خارج کردن جفت و معده بیمار در جراحی دیگری دارد هرچند بسیاری از افراد این اتفاق را باور نکردند اما نتیجه سرعت و گستردگی ارسال پیام در وایبرو شبکه های مجازی نشان از واقعی بودن خبر و داغدار شدن خانواده و اهالی سر دشت داشت.
بر اساس پیام هایی که در شبکه های مجازی منتشر و دست به دست می چرخید مادر سردشتی پیش از انتقال به بیمارستان ارومیه برای ادامه درمان، جانش را از دست می‌دهد و پدر خانواده به خاطر مرگ مادر و جنین ٩ ماهه‌اش شکایت می‌کند.
به نوشته ایسنا درحالی که مسئولان بیمارستان سعی داشتند با طرح موضوع سابقه بیماری قبلی مادر و مرگ در اثر دیابت و فشار خون بالا گناه این قضیه را از دوش کادر پزشکی و پرسنل بیمارستان بردارند صدیق،‌ همان موقع در سردشت، به دادگاه می‌رود و از کادر بیمارستان به خاطر بی‌توجهی به شرایط بد همسرش که منجر به مرگش شده، شکایت می‌کند. نیروی انتظامی اعلام می‌کند که باید کار‌شناس پزشکی‌قانونی علت مرگ را بررسی و نتیجه را به آنها اعلام کند.

 
کد خبر: 256133

وب گردی

وب گردی