تهران-ایسکانیوز: فرماندارتهران از تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در امر آسیب‌های اجتماعی از اوایل خردادماه سال جاری خبر داد.
عیسی فرهادی گفت: این قرارگاه با حضور نمایندگان تام‌الاختیاردستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه مسائل اجتماعی از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری و دستگاه قضایی کار خود را آغاز می کند و فرمانداری تهران با همکاری شهرداری تهران که این طرح را پیشنهاد داده بود مقدمات ایجاد این قرارگاه را فراهم کرد.
او با بیان اینکه شهرداری تهران ساختمانی برای استقرار اعضا در نظر می‌گیرد و هزینه‌های مربوطه را نیز تامین می‌کند به ایسنا گفت: دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و متکدیان، متولی هستند در این قرارگاه نماینده تام‌الاختیار خواهند داشت، همچنین بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و شهرداری نیز از مهم‌ترین اعضا محسوب می‌شوند.
به گفته فرماندار تهران، پس از تشکیل این قرارگاه، معتادان و متکدیان در سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند و به قرارگاه آورده می‌شوند و در آنجا هر دستگاهی باید سهم خود را بپردازد و به وظایف قانونی خود عمل کند.
فرهادی تاکید کرد: قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی از اوایل خردادماه کار خود را آغاز خواهد کرد.
فرماندار تهران ادامه داد: در حال حاضر به نسبت سال‌های گذشته در حوزه معتادان چهره شهر تهران وضعیت بسیار مطلوب‌تری دارد ولی وجود حتی یک مورد معتاد نیزقابل قبول نیست. برهمین اساس در این موضوع سرشاخص ایجاد فضا برای جمع‌آوری این افراد، همکاری خود افراد و اجتماعی کردن آن مدنظر قرار گرفته است، قطعا در راستای اجتماعی کردن موضوع اصلی‌ترین بحث همکاری مردم است که نقش بسزایی دارد.
او فعال کردن کمپ‌ها را یکی از بخش‌های مهم در راستای پاکسازی چهره شهر از وجود معتادان دانست و گفت: این کمپ‌ها در حوزه شهر تهران نیستند؛ اما معتادان شهر تهران به آن مکان منتقل می‌شوند. برهمین اساس برای فعال شدن این کمپ‌ها همکاری‌های لازم را خواهیم داشت که برای امسال ظرفیت ۲۰۰۰ نفری نگهداری معتادان را در این کمپ‌ها به وجود آورده‌ایم.
فرهادی افزود: قطعا با آغاز به کار قرارگاه آسیب‌های اجتماعی از اوایل خرداد روند پاکسازی چهره شهر از وجود معتادان سرعت می‌گیرد. این قرارگاه براساس مصوبه شورای اجتماعی کشور تشکیل می‌شود و معاونت اجتماعی شهرداری تهران در فعال شدن آن نقش موثری داشته است که تمامی دستگاه‌های عضو یک ماه فرصت دارند نمایندگان تام‌الاختیار خود را برای شرکت در جلسات این قرارگاه معرفی کنند.


کد خبر: 257751

وب گردی

وب گردی