تهران-ایسکانیوز: رئیس  واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی را یک موسسه آموزش عالی رسمی غیر دولتی دانست که در پاسخ به تقاضاهای اجتماعی فزاینده برای آموزش نیروی انسانی متخصص و رشد و شکوفایی آن ها پایه گذاری شده و یکی از اهداف اولیه آن تامین نیروی انسانی متخصص به خصوص معلمان و اساتیدی است که برای تامین و تربیت نسل آینده فعالیت می کنند.

علی محمد صفانیا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفتگو با ایسکانیوز در خصوص نقش و تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و پرورش اساتید در کشور گفت: موسسات آمورش عالی و دانشگاه ها به طور کلی در توسعه کشور نقش اساسی دارند و در توسعه پایدار این نقش پر رنگ تر می شوند. دانشگاه آزاد هم به عنوان یک موسسه  آموزش عالی پایدار و تاثیر گذار توانسته است با عبور از پله های پیشرفت و توسعه، نقش مهم و اساسی را در جامعه ایفا کند. دانشگاه آزاد در حال حاضر بیش از نیمی از آموزش عالی در کشور را بر عهده دارد و از طرفی هم در جهت تربیت نیروی انسانی فعال برای توسعه، آبادانی و حتی سازندگی کشور گام های موثری بر دارد.

این استاد دانشگاه افزود: جالب است بدانید که دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها برای توسعه مانند سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه فرهنگی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز به خوبی نقش خود را ایفا کرده است. یکی از شاخص های رشد و توسعه در هر کشور نیروی انسانی تحصیل کرده آن کشور است.

صفانیا تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت اساتید توانسته است معلمان متخصص برای آموزش، تعالی و تربیت نسل آینده جهت توسعه و آبادانی کشور گام های بلندی بردارد تا نقش موفق تری در این زمینه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال اظهار داشت: به طور کلی دانشگاه آزاد به عنوان یک موسسه آموزش عالی رسمی غیر دولتی در پاسخ به تقاضاهای اجتماعی فزاینده برای آموزش نیروی انسانی متخصص و رشد و شکوفایی آن ها پایه گذاری شده و یکی از اهداف اولیه آن تامین نیروی انسانی متخصص خصوصا تربیت معلمان و اساتیدی است که برای تامین و تربیت نسل آینده فعالیت می کنند. با تاسیس واحد های مختلف در مناطق گوناگون از جمله مراکز و نقاط دور افتاده . راه اندازی رشته های متعدد و گسترش زیر ساخت های علمی، افزایش نرخ تحصیل کرده و فارغ التحصیلان متخصص سبب رشد و شکوفایی آن مناطق شده است. زیرا آن مناطق از استاندارد های پایینی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر خوردار بودند.

صفانیا تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر نهاد های آموزش عالی کشور کار کرد داشته است یعنی کار کرد آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فرهنگی که در زمینه های مختلف توانسته است نقش خود را در این موارد به خوبی در جامعه ایفا کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به مناسبت روز معلم برنامه ای جهت تقدیر و قدردانی از اساتید ترتیب داده است. بنابراین عصر روز چهارشنبه (16/2/94، ساعت 20 الی 23) دعوت نامه هایی برای اساتید و خانواده هایشان فرستاده شده است تا هم از اعضای هیات علمی بازنشسته، اساتید دانشگاه و استادان نمونه و نخبه تقدیر و قدردانی شود.
کد خبر: 259258

وب گردی

وب گردی