اصفهان- ایسکانیوز: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: سارقان صندوق‌های صدقات اصفهان بیشتر از غیر معتادان هستند و بیش از ۹۰ درصد از سرقت‌ها توسط مردها انجام می‌‌‌‌‌گیرد.


بهرام سواد کوهی گفت: سرقت صندوق های صدقات به دو صورت انجام می‌گیرد و برخی از سارقان پول را از داخل صندوق برداشت می‌کنند و برخی با آسیب زدن به صندوق، صندوق را به سرقت می‌برند.


او گفت: تجهیز صندوق های صدقات به دوربین‌ به دلیل هزینه بر بودن و نیز وجود ۱۲ هزار صندوق بزرگ صدقات در سطح استان اصفهان  امکان پذیر نیست.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان گفت: راه‌هایی را برای کاهش سرقت از صندوق‌های صدقات از جمله نصب صندوق‌ها در معابر پرتردد و روشن برای پیشگیری از سرقت صندوق‌ها در نظر گرفته‌ایم.


اواعلام کرد: هر ماه تقریبا دو نفر به دلیل سرقت از صندوق‌های صدقات راهی دادگاه می‌شوند.


سوادکوهی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت‌ها در محلات پائین شهر و اماکنی که آسیب‌های اجتماعی بیشتر است، مشاهده شده گفت: بیشترین دلیل سرقت فقر اقتصادی سارقان است.


او افزود: با گروه دیگری از سارقان هم مواجه‌ایم که به صورت کاملا حرفه ای عمل می‌کنند و خود را به نام کارمند کمیته امداد امام (ره) اصفهان معرفی و به بهانه تعویض صندوق ، اقدام به سرقت می‌کنند.

کد خبر: 259984

وب گردی

وب گردی