تهران- ایسکانیوز: رئیس کمیته آموزش عالی مجلس درباره بحث ادغام دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه سیستم این دو دانشگاه با هم متفاوت هستند گفت: اگر وزارت علوم به این نتیجه برسد که سیستم دو دانشگاه یکپارچه هستند، ادغام مشکلی ندارد.

جواد هروی در گفتگو با ایسکانیوز با بیان اینکه یکپارچه سازی در آموزش عالی باید انجام شود افزود: البته این یکپارچه سازی منظور ادغام دانشگاه‌هایی مانند آزاد و پیام نور نیست.

او با بیان اینکه باید شرایطی به وجود بیاوریم که سیستم دانشگاه‎ها به هم نزدیک شود افزود: امروز بین دانشگاه‌های ما تفاوت زیادی وجود دارد که باید به دنبال رفع نابسامانی حاصل از این تفاوت‌ها باشیم.

هروی  درباره حکم سرپرستی مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه بر دانشگاه علمی- کاربردی با بیان اینکه چون سرپرستی موقت است و دو حکم مجزا صادر شده منع قانونی ندارد افزود: کمیسیون آموزش از وزیر علوم تسریع در روند انتخاب رییس دانشگاه علمی- کاربردی را خواستار است.

ادغام این دو دانشگاه در راستای طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری عنوان شده بود. طرحی که البته در مجلس مسکوت ماند. محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مهر از منع قانونی ادغام این دو دانشگاه خبرداده بود، در این میان سیدحسین حسینی درباره ادغام این دو دانشگاه به فارس گفته بود: هنوز برای ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای تصمیمی نگرفته‌ایم، این دو دانشگاه دو مرکز مستقل هستند که اساسنامه و اختیارات خاص خود را دارند ولی در ماموریت وزارت علوم برای ایجاد دانشگاه ملی مهارت ممکن است تجمیع این دو دانشگاه نیز به عنوان یک رویکرد مورد بررسی قرار بگیرد.
کد خبر: 26579

وب گردی

وب گردی