تهران-ایسکانیوز: نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در آخرین جلسه پیش از تعطیلات شورای شهر از شهرداری به علت عمل نکردن به تذکرات شورا انتفاد کرد و خواستار توضیح شهرداری در این زمینه شد.


محمدمهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این باره گفت: ما به دنبال دریافت پاسخ تذکرات نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که بر اثر تذکرات ما اتفاقی عملیاتی در شهرداری رخ بدهد.


او ادامه داد: شهرداری تاکنون درباره عملکرد تحقق درآمدهای پایدار شهرداری گزارشی ارائه نداده است و باید در این زمینه به شورا توضیح دهد.


تندگویان برای حل این مشکل پیشنهادی را با اعضای شورای شهر در میان گذاشت. نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در این باره گفت: پیشنهاد می کنم در سالگرد شورا همه اعضا و کمیسیون ها گزارش عملکرد عملیاتی یک ساله بدهند.


او درباره عملکرد شهرداری در این مدت خطاب به شورا گفت: شهرداری به تذکرات ما به خوبی توجه می کند، اما در عمل ما شاهد هیچ تغییری در رفتار شهرداری نیستیم.


تندگویان بر این باور است که زمانی که شورا درباره یک پروژه به شهرداری تذکر می دهد، حداقل انتظار این است که همان شب ادامه پروژه متوقف شود و درستی یا نادرستی تذکر شورا مورد بررسی قرار گیرد، نه این که روند فعالیتی پروژه از آن روز به بعد 4 برابر شود.


او تاکید کرد که با توجه به عملکرد شهرداری در این مدت، به نظر می رسد که ما به دیوار تذکر می دهیم.


نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره مصداق بی توجهی شهرداری به مصوبات شورا گفت: : طرح جامع درآمدهای پایدار و سایر منابع درآمدی شهرداری مقرر می کند که شهرداری هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد تحقق درآمدهای پایدار شهرداری را به شورا ارائه دهد.


او ادامه داد: در سال 89، چهار گزارش از سوی شهرداری در این خصوص به شورای شهر ارائه شده است و این در حالی است که از زمان تصویب این مصوبه تا امروز، شهرداری باید 21 گزارش به شورای شهر ارائه می کرد که این اتفاق نیفتاده و این نشانگر بی تفاوتی شهردار نسبت به مصوبات شورا است.


تندگویان در پایان صحبت هایش با اعضای شورا تاکید کرد که در حال حاضر، گزارش عملکرد وصول درآمدهای پایدار شهرداری در هفت سال گذشته مورد سوال است و گفت: در دوره سوم هم آقای چمران به شدت پیگیر این موضوع بوده و من هم این تذکر را به شهردار داده ام و درخواست توضیح علت ارائه نشدن این گزارش ها را دارم.

کد خبر: 30713

وب گردی

وب گردی