رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سمنان و شهرستان شاهرود گفت : باید به همه خبرنگاران به جهت انتخاب این حرفه سخت تبریک گفت چرا که این یک نوع ایثارگری است .


به گزارش ایسکانیوز، احمد دزیانیان که در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان سمنان و شهرستان شاهرود سخن می گفت با دستمریزاد به خبرنگاران به خاطر فعالیت آنها در تنویر افکار عمومی افزود : آنجایی که خبرنگاران گزارش عملکردی را می دهند ممکن است با تحسین و تقدیر همراه باشد اما در رویکرد انتقادی ممکن است مورد هجمه قرار بگیرند .


وی گفت : خبرنگاران قشری هستند که در روشنگری جامعه نقش اساسی دارند و می توانند حقوق مردم را مطالبه کنند که این خود یک وزنه ارزشمند است و در اینجاست که در راستای اهداف جامعه و پیشرفت آن گام برمی دارند .


دزیانیان با اشاره به اینکه هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می شود ، از این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در سال۶۱به همت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با کمک یک میلیون تومانی امام راحل(ره) شروع فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورد و امروزه به بزرگترین مرکز تحصیلی ایران و جهان تبدیل شده است.


وی با اشاره به پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز تا کنون، بیان داشت: این دانشگاه رتبه اول علمی کشور را دارد و هم اکنون با نزدیک به 70 هزار عضو هیات علمی و 100 هزار کارمند ، 40 درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است .


وی با تاکید بر اینکه مجموعه دانشگاه آزاد برای اعتلای فرهنگی و آموزشی جامعه تلاش زیادی می کند ادامه داد: هم اکنون در دانشگاه آزاد شاهرود به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی استان سمنان نیز نزدیک به 10هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که با توجه به توسعه مراکز آموزش عالی با کاهش جمعیت دانشجویی رو به رو هستیم.


دکتر دزیانیان با اشاره به اجرایی شدن یکی از طرح های تجاری سازی ایده های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت : پروژه سنجش میزان خسارات پس از زلزله یکی از طرح هایی است که در این واحد دانشگاهی توسط یکی از اعضای هیات علمی ارائه شد و در شهر مقدس مشهد به عنوان پایلوت به اجرا درآمد که البته پس از دیدار استاندار سمنان از دانشگاه آزاد شاهرود، طرح مذکور مورد استقبال وی نیز قرار گرفت تا در سطح استان سمنان هم مورد استفاده قرار گیرد .


وی افزود: ارائه چنین طرح هایی نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در زمینه تبدیل ایده به بازار کار و فناوری، دارای پتانسیل های مناسبی است.


رئیس شورای دانشجویی ، فرهنگی و ورزشی واحدهای دانشگاهی استان سمنان در مورد نگاه بین المللی دانشگاه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های علمی دانشگاه، فرایندبین المللی آن را به جد دنبال می کنیم که برای پیمودن راه توسعه نگاهها باید بین المللی باشد که مسیری اجتناب ناپذیر است و در این راستا مجوز بین المللی شدن دانشگاه آزاد شاهرود دو سال قبل اخذ شد و هم اکنون ارتباط خوبی با اساتید خارج از کشور بر قرار شده و  امروز اخذ رتبه در رنکینگ سایماگو از جمله افتخارات این واحد دانشگاهی است.


وی با بیان اینکه گرایش پذیرش دانشجو در جهت کارشناسی ارشد و دکتری  بوده و تاکید بر توسعه همکاری با بخش خصوصی و خارج دانشگاه است گفت: باید یافته های علمی تجاری سازی و منجر به تولید ثروت شود.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان یادآور شد که در سه سال اخیر ماهانه قرار داد یک طرح پژوهشی خارج از دانشگاه بسته شد و در مجموع دانشگاه حدود هشت میلیارد ریال قرار داد طرح های برون از دانشگاه داشته است.


دزیانیان ادامه داد: برای ارتباط هرچه بهتر با صنایع، این واحد دانشگاهی از گذشته اقدام به تشکیل دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه کرده است که وظیفه ارتباط فارغ التحصیلان با مراکز صنعتی و بازار کار در این دفتر انجام می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود همچنین با اشاره به مشارکت این واحد آموزش عالی در تاسیس شرکت های دانش بنیان، ابراز داشت: این واحد تنها واحد دانشگاه آزاد استان سمنان است که تا کنون موفق به ثبت دو شرکت دانش بنیان شده است.


وی با بیان اینکه مرکز بیماری های خاص این مرکز از سه ما پیش تاکنون آماده بهره برداری است، گفت: این مرکز با 24 تخت شامل بخش های دیالیز ، تالاسمی و شیمی درمانی به تجهیزات روز دنیا از جمله دستگاههای دیالیز پیشرفته مجهز است.


همچنین سید امیر رضا حسینی نژاد مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از تعامل همکاری خوب دانشگاه با رسانه ها قدردانی کرد و گفت: رسالت مجموعه تحت مدیریت اش افزایش همکاری با رسانه هاست.


وی افزود: برای اشاعه فضای اطلاع رسانی نخستین سایت خبری تحلیلی شهرستان شاهرود را راه اندازی کردیم و اطلاعات تارنمای دانشگاه نیز به صورت پویا و فعال همه روزه برروزرسانی می شود.


حسینی نژاد یادآور شد: در عرصه خبری به اذعان آمار دانشگاه آزاد شاهرود در میان موسسه های آموزش عالی استان بیشترین اخبار را منتشر می کند.


این فعال رسانه ای ادامه داد: خبرنگاری را نباید به عنوان یک شغل نگاه کرد، بلکه خبرنگاری هنر است و نیاز به علاقه و استعداد دارد تا کار به نحو احسن انجام شود.


حسینی نژاد با اشاره به جایگاه شاهرود در میان شهرستان های تابعه استان سمنان افزود: شاهرود از نظر تعداد نشریه، وب سایت و داشتن وبلاگ در سطح استان پیشگام است.


20101

کد خبر: 314917

وب گردی

وب گردی