یک بازیگر برجسته تئاتر با تاکید بر اینکه انتخاب کردن آثار برای حضور در جشنواره تئاتر رضوی، پایان کار نیست از مدیران و برگزارکنندگان آن خواست برای اجرای عمومی آثار حاضر در این رویداد هنر تلاش داشته باشند.
به گزارش ایسکانیوز،حسین محب اهری گفت: تئاتر، بستر گسترده ای برای نشر افکار، اندیشه و آری گوناگون دارد و از ابعاد مختلف دارای این ویژگی و پتانسیل است که بتوان به وسیله آن هر موضوعی را مطرح کرد و مخاطب را در مقابل این نوع بیان هنری قرار داد؛ بنابراین جشنواره تئاتر رضوی نیز که مربوط به مسائل مذهبی درخصوص امام رضا(ع) است، برداشت بهینه و مناسبی از این شیوه هنری کرده است.
این بازیگر تئاتر و تلویزیون توضیح داد: جشنواره ها محملی را فراهم می آورند که بتوانند به گونه ای متمرکزتر مخاطب را جذب کند و جشنواره تئاتر رضوی که به بسط اندیشه درباره امام رضا (ع) اختصاص دارد، نقطه عطفی در این حوزه به شمار می رود.
وی رویارویی با مخاطب از طریق زبان هنر به ویژه تئاتر و انتقال معانی و مفاهیم به وی از چنین طریقی را بسیار مفید و مطلوب دانست.
محب اهری در ادامه با بیان اینکه جشنواره، آغاز راه برای رسیدن به یک هدف غایی است، افزود: هر برنامه ریزی برای شکل گیری و راه اندازی یک رویداد هنری به مدیریت نیاز دارد زیرا صرف برگزاری یک جشنواره کامل کننده هدف نیست؛ در واقع جشنواره بخشی از یک هدف است.
وی که با نمایش "دزدآب" در ادوار پیشین جشنواره تئاتر رضوی حضور داشته، ادامه داد: در جشنواره، نمایشها به صورت یک یا دو اجرا به مخاطب عرضه می شود و مخاطب او محدود خواهد شد به کسانی که در جشنواره این کارها را می بینند؛ اما آیا گروهی نمایشی را برای فقط دو اجرا تمرین و آماده میکند؟
این بازیگر تئاتر با تاکید مجدد بر اینکه برگزاری جشنواره صرفا یک نمونه کار و بخشی از یک هدف است، پیشنهاد داد: باید غایت کار این نمایشها اجرا برای عموم باشد و برنامه ریزان و دست اندرکاران به گونه ای مدیریت کنند تا گروهی که چندماه تمرین و اثر خود را در جشنواره عرضه می کند، اجراهای عمومی داشته باشد.
وی گفت: انتخاب کردن آثار برای حضور در جشنواره، پایان کار نیست بلکه ابتدای راه است تا مدیران را ملزم کند که تلاش برای ادامه کار که همان اجرای عمومی است را نیز در برنامه خود داشته باشند.
یادآور میشود دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبيري حسين ثابت قدم وحيد برگزار می‌شود.
501

کد خبر: 315459

وب گردی

وب گردی