نماینده مردم کرمانشاه گفت: نظام بانکداری در خدمت منافع بانکی است و برای منافع ملی طراحی نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز عبدالله مصری در نطق میان دستور با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد یا نرسد ملت ایران به دنیا نشان داد مردمی با تمدن، اصیل و صادق دارد و همچنین به مردم آمریکا نشان داد که نمایندگانشان نماینده آنها نبوده بلکه نماینده رژیم آدمکش صهیونیست هستند و این اعلام خطری برای ملت آمریکا است.

نماینده مردم کرمانشاه در رابطه با مسائل داخلی بیان کرد: چرا کشوری که در نظام های بزرگ علمی و هسته ای مانند بحث فناوری موشکی، هواو فضا، سلول های بنیادی و سایر علوم پیشتاز منطقه و دنیاست اما در مسائل اقتصادی ناتوان است.

وی ادامه داد: ایراد مسائل اقتصادی ما کجاست؟ چرا طی 35 سال بدنبال معلول می گردیم و یا دنبال آدمی می گردیم که مشکلات را به گردن او انداخته و حذف کرده و یکی دیگر را جایگزین کنیم.

مصری با تأکید بر توجه به نظام و سیستم های اقتصادی بیان کرد: نظام بانکداری ایران تاکنون چه مشکلی از کشور را حل کرده است به غیر از اینکه مشکل بر مشکل ما افزوده چیزی حل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه نظام بانکداری در خدمت نظام های قدرت و سیاست قرار گرفته بیان کرد: اقتصادی-سیاسی شدن نظام بانکداری موجب شده تا در اختیار نظام دلالی و واسطه گری و خدماتی قرار گیرد و باید گفت نظام بانکداری در خدمت منافع بانکی است و برای منافع ملی طراحی نشده است.

مصری تصریح کرد: نمونه این نظام سیاسی- اقتصادی آن است که تورم 15 درصدی داریم اما تسهیلات بانکی مان 30  درصدی است.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند تولید است اما به سمت و سوی دیگر می رود گفت: کدام ملک چند میلیاردی در کشور ما است که یک بانکی آن را خریداری نکرده باشد و اینگونه نان مردم را داریم آجر می کنیم.

وی با انتقاد بر اینکه چقدر بانک در کشور احداث می شود افزود: یعنی وضع اقتصاد ما تا این حد خوب است که بانکهای متعدد بوجود می آوریم.

مصری با اشاره به تقویت نظام تولید گفت: نظام تولیدی ما در شرایطی قرار دارد که به سمت قاچاق اجناس خارجی کشیده شده ایم و من برای مناطق آزاد متأسفم که در آنجا کالاهای چینی وارد می شود.

نماینده مردم کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید استراتژی اشتغال در کشور ایجاد کنیم گفت: هیچ کس استراتژی اشتغال در کشور تعریف نمی کند و دولت نیز برنامه اشتغال برای جوانان ارائه نکرده است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: هیچ آینده ای برای جوانان ما متصور نیست اکنون چندین روز است که مربی های پیش دبستانی و اپراتورهای برق در جلوی درب مجلس تجمع می کنند.

وی افزود: ما نه امنیت شغلی ایجاد می کنیم و نه تکلیفی برای آنان ایجاد کردیم و باید برنامه منسجمی برای اشتغال داشته باشیم.

مصری گفت: مجلس آماده است هر طرحی که دولت در زمینه اشتغال ارائه دهد تصویب کند.

203/201
کد خبر: 317496

وب گردی

وب گردی