معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از بازدید از طرح تولید واکنش آنتی‌ژن واحد اصفهان گفت: برای حمایت از بخش پژوهش و تحقیقات کمک خواهیم کرد و برای تولید انبوه از صندوق توسعه وام‌های مناسب خواهیم داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از بازدید از طرح تولید واکنش آنتی‌ژن واحد اصفهان گفت: برای حمایت از بخش پژوهش و تحقیقات کمک خواهیم کرد و برای تولید انبوه از صندوق توسعه وام‌های مناسب خواهیم داد.



به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و بازدید از طرح‌های مهم دانش‌بنیان این دانشگاه و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی آن، با ستودن اقدامات این مراکز تحقیقاتی و تحسین تجهیزات خوب آن از دکتر واشقانی خواست ترتیبی داده شود که آزمایشگاه‌های تحقیقاتی واحد اصفهان(خوراسگان) به سامانه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متصل شود تا امکان ارسال پژوهش‌ها و تحقیقات و حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه فراهم باشد.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین با حضور در آزمایشگاه دابل هاپلوئیدی این پژوهشگاه از نزدیک در جریان امور تحقیقاتی تولید بذرهای گلخانه قرار گرفت.


635754238619284371


آماده تولید انبوه بذر خیار گلخانه‌ای هستیم


رئیس مرکز تحقیقات بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز در این بازدید گفت: طرح تولید تجاری بذرهای خیار گلخانه‌ای را از شش ماه پیش آغاز کرده‌ایم و اکنون آماده تولید انبوه هستیم و به همین منظور زمین بزرگی به دستور استاندار در اختیار قرار گرفته است تا تولید انبوه بذر را آغاز کنیم.


طرح نانورس که شیوه‌ای بر پایه فناوری نانو برای مقابله با ریزگردها است از دیگر طرح‌های مورد بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود. در این بازدید محققان با راه‌اندازی تونل باد میزان تأثیر نانورس در تثبیت ریزگردها را به نمایش گذاشتند
عبدالرضا اقتداری با بیان اینکه کار تولید بذر علاوه بر تولید ثروت و اشتغال ضامن حفظ سلامت جامعه است، افزود: بذرهای تولیدی این دانشگاه به دلیل سازگاری با شرایط محیطی ایران مقابل آفات و بیماری‌ها مقاومت بیشتری داشته و با این شرایط به نحو چشمگیری از مصرف سموم کاسته خواهد شد.


وی اظهار کرد: این نوع بذرها نسبت به مشابه خارجی 50 درصد بازدهی بیشتری در محصول داشته و تاکنون 340 رقم از این بذرها تولید شده که 30 رقم را برای بررسی بیشتر انتخاب کرده‌ایم و نهایتاً 5 رقم را پس از تولید انبوه وارد بازار خواهیم کرد.

طرح نانورس که شیوه‌ای بر پایه فناوری نانو برای مقابله با ریزگردها است از دیگر طرح‌های مورد بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود. در این بازدید محققان با راه‌اندازی تونل باد میزان تأثیر نانورس در تثبیت ریزگردها را به نمایش گذاشتند.

ستاری در خصوص این طرح گفت: با اجرای آزمایشی این فناوری در گستره‌ای به مساحت 30 تا 40 هکتار و با اعلام آمادگی استانداری اصفهان 50 درصد بودجه اجرای طرح مقابله با ریزگردها را تخصیص داده و حمایت خواهیم کرد.

در ادامه ستاری و هیأت همراه در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) حضور یافتند. ستاری در این قسمت از برنامه خود، طرح تولید داروهای گیاهی که امکان جایگزینی با داروهای خارجی وارداتی را دارند، طرح درمان زخم‌های دیابتی با استفاده از لاروهای مگس، طرح توسعه تولیدات ارگانیک محصولات کشاورزی و پروژه تولید تجهیزات لیزر و تجهیزات برقی آزمایشگاهی را مورد بازدید قرار داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گلخانه‌های تولید انبوه بذرهای خیار گلخانه‌ای، کارگاه تولید دم نوش‌های دارویی، خط تولید محصولات غذایی فراسود و شیرینی‌های بدون قند را مورد بازدید قرار داد و از این طرح‌ها ابراز مسرت کرد.

20101


کد خبر: 318952

وب گردی

وب گردی