معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشور با انتقاد از ساختار فعلی در صنعت هوایی کشور گفت: طی سال های گذشته نیروهای امنیتی مامن امنی برای مسافران ایجاد کرده اند اما به رغم این تلاش ها همچنان مردم نارضایتی هایی از این صنعت دارند.
به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از دفاع پرس علی عابدزاده  در نشست مشترک فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور با سپاه حفاظت هوایی  گفت: در شرایطی هستیم که باید به رضایت مردم توجه کنیم ؛ این در حالی است که با ساختار فعلی نمی توان صنعت هوایی را اداره کرد چرا که برخی از شرکت ها 80 درصد پروازهایشان با تاخیر انجام می شود.


DSC00201
معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشوربا اشاره به همدلی نیروهای امنیتی به ویژه پلیس و سپاه در سال های اخیر گفت: طی این سال ها نیروهای امنیتی مامن امنی برای مسافران ایجاد کرده اند اما به رغم این تلاش ها همچنان مردم نارضایتی هایی از این صنعت دارند.
او  تاکید کرد: باید به تکنولوژی توسعه یافته در صنعت هوایی توجه ویژه داشته باشیم این در حالی است که مردمان دنیا با این تکنولوژی آشنا شده اند؛ اما همچنان پروازهای ما با ساعت ها تاخیر انجام می شود که نارضایتی مردم را در پی دارد.
عابد زاده  در خصوص ایمنی پروازها  گفت : مردم احساس ایمنی نمی کنند و بر سر اجبار و ضرورت هواپیما سوار می شوند؛ مردم شاید به زبان نیاورند اما آشکار است که به صنعت هوایی اعتماد ندارند.


99
معاون وزیر راه گفت : در زمان حاضر همه شرکت های هوایی زیان دیده و به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند. این وضعیت، شرایط را برای ما سخت و پیچیده کرده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: از اوایل انقلاب ما را تحریم کردند، درها را به ما بستند به گونه ای که بعد از انقلاب 18 فروند هواپیما وارد کشور شد.
عابدزاده اضافه کرد: تحریم ها سبب شد تا نگاه فرهنگی غلطی به سیستم حمل و نقل هوایی کشور داشته باشیم و این نیز به آن دلیل است که مسوولان راهبرد درستی ارایه نکردند و این مساله سبب شد تا شرکت های ما درون نگر شوند.
رییس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه اگر پلیس و سپاه نیز درون نگر باشند، امنیت ایجاد نمی شود، تاکید کرد: نگاه درون گرایی در صنعت هوایی وجود دارد. این مدل کاری ما برای 40 سال پیش است و هنوز هم با این مدل کار می کنیم در حالی که امروزه این شیوه کارایی ندارد، این فرآیند ها منسوخ شده است و قابل بهره برداری نیست و سرمایه های ما بلااستفاده باقی مانده است.


1607118_388
معاون وزیر راه با اشاره به اینکه باید فضای جدید ایجاد شود گفت :جسارت تحول را به نسل جوان منتقل نکرده ایم در حالی که باید جسارت به خرج دهیم و تحول ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه ظرفیت و پتانسیل لازم را داریم.
عابدزاده با اشاره به حمایت از مردم و سرمایه گذاری در کشور، گفت: قوانین جدید را وارد سازمان هواپیمایی کشور نکرده ایم در حالی که بخش اعظم کار به عهده این سازمان است و باید به کمک یکدیگر این مشکل مربوط به دولت و نظام را حل کنیم.
105105

کد خبر: 320017

وب گردی

وب گردی