اخطار جدی رییس کل دادگستری استان مرکزی به آلاینده های زیست محیطی، به لزوم همکاری به منظور کاهش آلایندهای زیست محیطی استان پرداخته است.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا حجت الاسلام قاسم عبداللهی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: حفظ هوای پاک و آب سالم جزء حقوق نسل آینده است و تشکیلات قضایی با معارض ها به این دو حوزه اشد برخورد را داشته است.
او در نشست مشترک رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با قضات و مسئولان قضایی استان مرکزی گفت: خوشبختانه دادگستری استان رویکرد حفاظت از حقوق بیت المال را در پیش گرفته است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه هوا،زمین ،خاک و آب از مواد اولیه هستی به شمار می روند که متعلق به همه نسل ها و برای همه زمان ها هستند گفت: همه حق دارند از هوای پاک و آب سالم استفاده کنند که این از حقوق اولیه هر موجود زنده ای محسوب می شود، به همین دلیل دادگستری همواره با کسانی که اقدام به نابودی محیط زیست می کنند، برخورد قضایی و جدی می کند.


مهدی میرزا بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: عزم دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای برنامه تحول نظام سلامت جدی است وبراساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت این برنامه متوقف شدنی نیست.
او افزود: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت به مرور زمان بسته های مختلف برنامه اجرا شد که با پایش و انعکاس پیشنهادات و نقطه نظرات مجریان در رده های مختلف شاهد بهبود در نحوه اجرای برنامه بودیم و در آینده نیز شرایط بهتر و نواقص آن برطرف خواهد شد ولی در هر صورت اصل برنامه به قوت خود باقی است.
میرزا بابایی گفت: در راستای اجرای این برنامه همه بخش های نظام سلامت درگیر هستند و بنابراین باید با اطلاع رسانی مناسب و به موقع در جریان امور قرار گیرند.
بازدید معاون وزیر نفت از پتروشیمی شازند، گامی برای ثبت جهانی بازار تاریخی اراک، راه اندازی اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول در استان مرکزی و برگزاری طرح مهر ویژه دانش آموزان
بی بضاعت از دیگر عنوان های خبری هفته نامه ماهک استان مرکزی است.
105105


کد خبر: 320915

وب گردی

وب گردی