معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org در ۱۰۳ رشته در مقاطع  کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام کنند.


به گزارش ایسکانیوز، اصغر تیموریان ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این واحد دانشگاهی برگزار شد گفت: در سال تحصیلی پیش رو سه رشته مهندسی مخابرات، مهندسی کامیپوتر و نقشه برداری به رشته های بدون آزمون  دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه شده است.


وی با بیان اینکه بیش از نیمی از پست های اجرایی در دستگاه ها در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: با وجود گسترش قابل توجه دانشگاه آزاد واحد همدان، همچنان به دنبال توسعه فضای دانشگاه و رشته های تحصیلی هستیم.


تیموریان با اشاره به ایجاد رشته‌های پزشکی عمومی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، گفت: موافقت‌هایی را در خصوص تأسیس این رشته ها به دست آورده ایم که امیدواریم نهایی شود و این رشته ها را به زودی به رشته های موجود اضافه کنیم.


وی افزود: در کنار رشته های پزشکی به دنبال تأسیس مرکز آموزش سلامت نیز هستیم.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانشجویان ما دانشجویان غیر بومی هستند، اظهار داشت:  خوابگاه هایی که دانشجویان غیر بومی ما در آن اقامت دارند از بهترین خوابگاه ها در کشور است.


تیموریان گفت: امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مجوز جذب دانشجوی خارجی را اخذ کرده و از سال های آینده جذب این دانشجویان را در دانشگاه خواهیم داشت.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز با بیان اینکه حوزه پژوهشی عملکرد قابل توجهی در کشور دارد، اظهار داشت: پس از ایجاد جنبش نرم افزاری کشور رو به جلو می رود و شاهد پویایی پژوهش در کشور هستیم.


علیرضا اسفندیاری مقدم همچنین تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید بودجه پژوهشی دانشگاه ها افزایش یابد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از لحاظ پژوهشی در جمع نسل های نوین قرار دارد و در جهت رسیدن به این شعار زیرساخت های سخت افزاری را فراهم می کند و اساتید و دانشجویان به خوبی در این راستا فعالیت می کنند.


اسفندیاری مقدم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حوزه علوم انسانی رتبه اول را بین دانشگاه های استان کسب کرد و جایگاه خوبی در حوزه پژوهشی در این زمینه دارد.


وی یکی از شاخص های اصلی رتبه بندی دانشگاه ها را میزان تأثیر اقتصادی و اجتماعی آنها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه واحد همدان یک دهه زودتر از آنچه که برای رسیدن به توسعه و پختگی مشخص شده بود طی کرده است.


اسفندیاری مقدم همچنین تصریح کرد: آزمایشگاه های ما در حوزه پژوهشی و درآمدزایی خدمات خوبی را ارائه می دهند.


وی ادامه داد: در سال گذشته از لحاظ تولیدات علمی، 165 مقاله ISI در واحد همدان تولید شده که نسبت به سایر دانشگاه ها وضعیت خوبی دارد و از این لحاظ پس از دانشگاه بوعلی سینا دومین دانشگاه استان محسوب می شود.


10101

کد خبر: 321066

وب گردی

وب گردی