تهیه‌کننده و کارگردان مستند «بخشش مریم» می‌گوید که این فیلم باعث شده است که دو خانواده، قاتل عزیزان خود را ببخشند و جان دو نفر نجات پیدا کند.
به گزارش ایسکانیوز، مهدی شعبانی در این زمینه توضیح داد: «فیلم ما اخیرا در دهمین جشنواره ملی فیلم رضوی یزد عنوان بهترین فیلم مستند و تندیس طلایی و دیپلم افتخار را از آن خود کرد؛ ضمن اینکه در جشنواره فیلم و عکس مادر نیز «بخشش مریم» مورد تقدیر قرار گرفت و بانو سامره (مریم) علی‌نژاد،‌ مادر زنده‌یاد حسین زاده که در فیلم قاتل فرزندش را می‌بخشد، دیپلم افتخار دریافت کرد.
وی ادامه داد: موضوع بخشش خانم علی‌نژاد بازتاب‌های گسترده‌ای حتی فراتر از مرزها داشت و این موضوع باعث شد وی به عنوان مادر نمونه سال در ترکیه انتخاب شود؛ البته این موضوع پیش از ساخت مستند رخ داد. او فردا عازم سفر به ترکیه است و شهرداری استامبول از او دعوت به عمل آورده است؛ ضمن اینکه بین شهرداری نور و رویان و ترکیه پیمان خواهری بسته شد.
این مستندساز تصریح کرد: اتفاق خوشایند دیگری که در پی ساخت «بخشش مریم» رخ داد، این بود که دو خانواده که شرایط مشابهی با خانواده حسین‌زاده داشتند فیلم را تماشا کردند و باعث شد از اعدام قاتلان عزیزانشان صرف نظر کنند.
در سال 1386 در نزاعی در شهر رویان در استان مازندران، عبدالله حسین زاده فرزند یکی از فوتبالیست‌های معروف شهر نور به ضرب چاقو کشته شد. شش سال پس از حکم دادگاه مبنی بر قصاص قاتل، مادر مقتول در پای چوبه‌دار، قاتل فرزندش را بخشید.
«بخشش مریم» که یک مستند ترکیبی است صحنه‌هایی از این اتفاق به خصوص صحنه‌های زیبای بخشش توسط اولیای دم را به تصویر می‌کشد. همچنین محسن بنگر بازیکن تیم ملی فوتبال، عادل فردوسی پور، خانواده حسین‌زاده و شاهدان قتل نیز درباره این رویداد صحبت می‌کنند.
مناطقی همچون نور، رویان، نوشهر، پلیر، پیمد و کدیر و مناطق ییلاقی شهرستان نور مکان‌های اصلی تصویربرداری این مستند هستند.
501
کد خبر: 323975

وب گردی

وب گردی