نماینده مردم تهران با بیان اینکه مقرر بود رییس ستاد یک نفر از امام جمعه‌های موقت تهران باشدگفت: آیت الله جنتی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا نیوز حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به روند بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که از سال 82  میان دولت و مجلس مطرح  بوده بیان کرد: پس از ابلاغ آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، اکنون مقدمات اجرایی شدن آن فراهم است البته وزیر کشور نیز اعلام کرده که این مساله ابلاغ شده است.

نماینده مردم تهران درمجلس همچنین افزود: مقرر بود رییس ستاد یکی از امام جمعه‌های موقت تهران باشد که از سوی شورای نماز جمعه آیت الله جنتی برای عهده‌داری این مسئولیت معرفی شده اند.

وی افزود:  آیین نامه داخلی آن  ظرف سه ماه  باید مشخص شود  و مجلس  دونفر ناظر  را برای حضور  در این ستاد معرفی  می کند که حق رای ندارند  و صرفا ناظر هستند. کمیسیون شش نفر را پیشنهاد داده است که اکنون به صحن می آید  تا از این تعداد دو نفر انتخاب شوند.

آقاتهرانی با بیان اینکه  فعالیت رسمی این ستاد  از همان زمان  ابلاغ رئیس مجلس شروع شده است گفت :ستاد مذکور از گذشته در کشور وجود داشته  و بسیار فعالیت داشته است.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: بنابراین باید در نظر داشت این طرح از مدت ها پیش مطرح شده بود و رفت و آمدهای زیادی به شورای نگهبان داشت و پس از ایراداتی که مطرح شد کمیسیون مشترکی متشکل از دو کمیسیون فرهنگی و قضایی مجلس تشکیل شدند تا به بررسی ابعاد این موضوع از دوجنبه حقوقی و فرهنگی بپردازند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این که اکنون کار بررسی ها و روند اجرایی این ستاد رو به اتمام است، گفت: اگر در این زمینه دولت ایراداتی داشته باشد می‌تواند آن‌ها را به مجلس ارائه کند و ما در مجلس آمادگی داریم که این ایرادات را بررسی کنیم.

آقاتهرانی با اشاره به این که دولت و مسئولین هم باید حمایت های لازم رادر این زمینه داشته باشند، اظهار کرد: طرحی که اکنون نهایی شده دارای 24 ماده و 19 تبصره است که امیدواریم با حمایت های مسئولین و دستگاه های ذیربط بتوانیم در اجرا موفق شویم.

203/201
کد خبر: 325470

وب گردی

وب گردی