رسیدگی به پرونده گم شدن دختربچه اهل بندر انزلی با سپری شدن دو هفته پر التهاب برای خانواده اش وارد فاز جدیدی شده است. اکیپی از کاراگاهان ویژه پایتخت در حالی رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود دارند که امیدوارند با بررسی سرنخ ها بتوانند ردی از دنیای سه و نیم ساله و سرنوشت نامعلوم او پیدا کنند.
به گزارش ایسکانیوز وبه نقل ازخبرآنلاین، رحمان علمی پدر دنیا گفته است که پلیس هنوز هیچ سرنخ موثقی که از سرنوشت دخترش حکایت داشته باشد به دست نیاورده است با این حال به او اعلام شده که پرونده دخترش نه با عنوان ربوده شدن بلکه با عنوان مفقودی در اداره اگاهی این شهرستان در حال رسیدگی است.
ماجرای گم شدن دنیا سه و نیم ساله از آنجا در میان سایر اخبار حوادث در بندر انزلی پر رنگ شده که خرداد ماه سال گذشته نیز دختر بچه 8 ساله ای به نام مائده کبرایی در راه بازگشت از مدرسه به خانه گم شد و با گذشت یک سال و دو ماه از این ماجرا هنوز از سرنوشت او خبری در دست نیست . شایعاتی که میان اهالی بندر انزلی دهان به دهان می چرخد سرنوشت نامعلوم این دو دختر بچه را به هم گره می زند اما هنوز معلوم نیست که ایا این دو ماجرا به هم ارتباطی دارند یا نه.
پدر دنیا در این باره می گوید: به ما گفته اند که پرونده دخترم ارتباطی به ماجرای گم شدن مائده ندارد چون آن پرونده قطعا یک آدم ربایی است اما کسی ندیده که دنیا را ربوده باشند به همین علت با عنوان مفقودی به این پرونده رسیدگی می شود .
او درباره روزی که دخترش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت نیز گفت: خانه ما در خیابان قاضیان در بن بست سلیمی نژاد واقع است. ساعت ۱۱:۳۰ صبح بود و دخترم مشغول بازی در حیاط بود. همسرم در حال پختن غذا بود و در همین زمان دنیا از خانه بیرون رفت. غیبتش که طولانی شد همسرم به دنبال دنیا داخل حیاط و کوچه رفت اما اثری از او نبود. از همسایه ها هم سوال کرد و انها هم او را ندیده بودند. بعد از آن بود که با من تماس گرفت و مرا هم در جریان ناپدید شدن دخترمان قرار داد. هرچه به دنبال او گشتم فایده ای نداشت بعد از آن هم پلیس را در جریان ماجرا قرار دادیم و خودمان هم پوسترهایی در سطح شهر نصب کردیم تا اگر کسی دخترمان را دیه به ما اطلاع دهد اما هنوز خبری نشده و من و مادرش بسیار نگران هستیم .
رحمان ادامه داد: من از همه مسئولانی که در حال پیگیری سرنوشت دخترم هستند تشکر می کنم چرا که انصافا تلاش زیادی کرده اند اما خواسته ما این است که هر چه می توانند جدی تر به این موضوع رسیدگی کنند چون بقیه خانواده ها نیز احساس نا امنی می کنند و نگران فرزندانشان هستند.
پدر دنیا در حالی که مدام بغض خود را فرو می خورد گفت: ما بچه خودمان را ازدست داده ایم اما خانواده های دیگرنگران هستند و ما می خواهیم با معلوم شدن سرنوشت دخترمان خانواده های دیگر هم بیش از این نگران نباشند و احساس امنیت به شهرمان باز گردد .
مائده کبرایی دختر دیگر اهل بندر انزلی بودکه ساعت 10 و سی دقیقه چهارم خرداد ماه پارسال در حالی که از مدرسه اش در خیابان معلم غازیان تعطیل شده بود و تنها باید فاصله حدود 300 متری تا خانه را می پیمود، در میانه راه گم شد و دیگر به خانه بازنگشت. سرنوشت نامعلوم این دختر بچه در حالی هنوز سر به مهر دارد که امام جمعه بندر انزلی 10 خرداد ماه همان سال در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد که تمام مسئولان به جد پیگیر ماجرای این پرونده هستند تا هرچه سریع تر این دختر به اغوش خانواده اش باز گردد، اما این پیگیرها تاکنون هیچ نتیجه ای نداده است.
بسیج دو روزه مردم برای یافتن سرنخی از این دانش آموز پایه اول مدرسه شهید جعفری نیا در بندرانزلی هم راه به جایی نبرد تا جولان شایعات پیرامون این ماجرا افکار خانواده ها را مسموم تر کند و حالا با گم شدن دختر بچه دیگر اذهان را به سمت سریالی بودن این گم شدن ها سوق دهد.
پس از گم شدن مائده عده زیادی از مردم، مدرسه و آموزش و پرورش را مقصر این ماجرا می دانستند که پس از پایان امتحانات کماکان خواستار حضور دانش آموزان در مدرسه شده بودند و علاوه بر این در ساعاتی غیر از ساعات مشخص اجازه خروج بچه ها از مدرسه را داده بودند. با این حال همان موقع فریدون طیوری مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرده بود که قرار شده بود با هماهنگی اولیاء 10 و نیم صبح مدارس را برای برگزاری امتحانات مقاطع بالاتر تعطیل کنند و به مدیران مدارس تاکید شده بود طبق برنامه عادی سالانه چه دانش اموز باشد چه نباشد تا ساعت مقرر یعنی 12 و نیم باز بمانند.
خانواده این کودکان امید دارند پیگیرهای ویژه برای این دو پرونده سرنوشت دخترانشان را مشخص کند.

کد خبر: 325731

وب گردی

وب گردی