مدیر عامل ایرانسل در نشست خبری این اپراتور خبر از دریافت پروانه‌ی TD-LTE داد و گفت این فناوری جایگزین وایمکس این شرکت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ علیرضا قلمبر دزفولی، صبح امروز در نشست خبری سالروز اعطای پروانه ارتقای شبکه ایرانسل به نسل های بالاتر، گفت: از آنجایی که توسعه‌ی وایمکس در دنیا متوقف و منسوخ شده، این کمپانی فناوری TD-LTE را جایگزین آن خواهد کرد.

مدیر عامل ایرانسل،با بیان اینکه این فناوری سرعت بالایی را به مشتریان ارائه خواهد کرد،گفت: تا زمانی که شبکه TD-LTE آماده نشده، مشترکان وایمکس همچون گذشته خدمات را دریافت خواهند کرد. ایرانسل در تلاش است تا به مرور TD-LTE را جایگزین وایمکس کند. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا سرویس پایدارتر و سریع‌تری را تجربه کنند.

دزفولی، از جمله مهم‌ترین مزایای TD-LTE نسبت به وایکمس را تاخیر شبکه‌ای کمتر و بهره‌وری بیشتر عنوان کرد.

وی ادامه داد: فناوری TD-LTE اولین بار در سال ۲۰۱۰ و در آزمایش های میدانی شرکت اریکسون با سرعت ۸۰ مگابایت مورد استفاده قرار گرفت.

ایرانسل، در نشست خبری خود برای نمایش سرعت TD-LTE آزمایش زنده‌ای را برگزار کرد و در آن سرعت دانلود TD-LTE به ۱۸۵ مگابیت رسید.

استفاده تمام مشترکان موبایل از وای فای عمومی ایرانسل

دزفولی، به راه‌اندازی اولین شبکه‌ی وای-فای عمومی کشور اشاره کرد و گفت: پیش از این پایلوت شبکه وای فای عمومی ایرانسل به صورت آزمایشی در توچال راه اندازی شده بود و آزمایش‌های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته بود.

وی، ادامه داد: این شبکه از روز گذشته به صورت رسمی در کشور راه‌اندازی شده و ایرانسل در تلاش است تا از طریق همکاری با رگولاتوری به دیتابیس اپراتورهای دیگر نیز دسترسی پیدا کند تا استفاده از سرویس وای فای عمومی برای دیگر مشترکان نیز فراهم شود.

مدیر عامل ایرانسل، افزود: وای فای عمومی یکی از موضوعات مد نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه خدمات مطلوب به مشترکان اینترنت کشور بود که به دلیل دغدغه احراز هویت مشترکان با تاخیر در راه‌اندازی مواجه شده بود.

تغییر اپراتور رایگان خواهد بود

مدیر عامل ایرانسل، در نشست خبری امروز به کم و کیف طرح ترابردپذیری اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری نهایی از این طرح در اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

دزفولی، ابراز امیدواری کرد که پس از اجرایی شدن این طرح، اپراتورهای رقیب ایرانسل، به این اپراتور مهاجرت کنند. به همین دلیل ایرانسل در حال افزایش ظرفیت شبکه‌ی خود است تا بتواند پذیرای مشترکین اپراتورهای دیگر باشد.

مدیر عامل ایرانسل، دهه‌ی فجر را زمان فاز آزمایشی طرح ترابردپذیری اعلام کرد و زمان نهایی آن را اردیبهشت ماه سال ۹۵ دانست. تا پیش از این تصور می‌کردیم که در بهمن‌ ماه فاز نهایی این طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ترابردپذیری از اواخر امسال مشترکان این آزادی عمل را خواهند داشت تا بتوانند بر اساس نیاز خود، اپراتوری که فکر می‌کنند برای آنها مناسب‌تر است را انتخاب کنند و برای این کار نیازی به تغییر شماره تماس خود نخواهند داشت. تغییر اپراتور رایگان خواهد بود و کاربر می‌تواند دوبار در سال اپراتور خود را تغییر دهد.

401
کد خبر: 326093

وب گردی

وب گردی