رئیس سازمان غذا دارو با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از ۳۰ هزار بیمار مبتلا به MS داروهای تولید داخل را مصرف می‌کنند نسبت به افزایش صادرات دارویی ایران تا مرز یک میلیارد دلار ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، رسول دیناروند در مراسم افتتاح خط تولید داروی دیفوزل برای بیماران مبتلا به MS در داروسازی دکتر عبیدی تاکید کرد: امروز خط تولید داروهای با شرایط خاص را افتتاح کردیم که فعالیت در این محیط کار برای پرسنل خطرناک است بنابراین باید افراد در شرایط ایزوله برای ساخت اینگونه داروها اقدام کنند که چنین خط تولید دارویی در ایران در 3 کارخانه دیگر در کشور وجود دارد که در شرایط ویژه دارو تولید می‌کند.

او درباره اینکه دارویی که امروز خط تولید آن افتتاح شد، برای بیماران صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به MS که با کیفیت مطلوب تولید خواهد شد و از مهرماه که مجوز توزیع آن در بازار گرفته شود، این دارو در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

دیناروند درباره مقایسه داروهای ایرانی با خارجی عنوان کرد: کیفیت داروهای ایرانی روبه افزایش است و مسلما در آینده نیز شرایط کیفیت داروهای ایرانی از وضع موجود بهتر خواهد شد کما اینکه وضع موجود مطلوب است.

رئیس سازمان غذا دارو درباره صادرات داروهای ایرانی نیز افزود: صادرات دارو طبق آخرین آمارها در سال گذشته رقمی برابر با 200 میلیون دلار بود، شاید صادرات ما در حوزه دارو نسبت به کل صادراتمان محدود باشد ولی شرایط نسبت به 10 تا 15 سال گذشته خیلی بهتر شده است و این ظرفیت در تولیدات دارویی ایران وجود دارد تا در آینده به مرز صادرات یک میلیارد دلاری دارو همچنین رقابت با کشورهای منطقه و جهان دست پیدا کنیم.

او درباره شرایط پسا تحریم عنوان کرد: مسلما پس از تحریم‌ها رشد تولید و توسعه تولید دارو را در ایران خواهیم داشت و امیدواریم سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز بهتر شود.

دیناروند درباره داروهای بیماران خاص از جمله MS گفت: هم‌اکنون 30 هزار بیمار مبتلا به MS در ایران داریم که تحت درمان هستند و از این 30 هزار نفر 83 درصد داروی ایرانی مصرف می‌کنند و فقط 16 درصد داروی خارجی استفاده می‌کنند و هر سال نیز مصرف داروی ایرانی روبه‌ رشد است و متخصصان بیماری‌های MS نیز به داروهای ایرانی کاملا اطمینان دارند.

20102
کد خبر: 327234

وب گردی

وب گردی