پروژه مانیتورینگ فضای فرکانسی منطقه غرب و شمال غرب کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین راه اندازی شد.




به گزارش ایسکانیوز، این پروژه با هدف تنظیم مقررات، مدیریت و کنترل فضای فرکانسی کشور و در راستای مراقبت از مرزهای الکترونیکی راه اندازی شد. تاکنون مرکز مدیریت فضای فرکانسی در ۹ منطقه کشور راه اندازی شده بود که صبح امروز ۵شنبه با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز استاندار قزوین و نماینده ولی فقیه در این استان، مرکز مدیریت فضای فرکانسی کشور در منطقه شمال غرب نیز به بهره برداری رسید. از آنجائیکه طیف فرکانس از جمله منابع کمیاب کشور تلقی می شود، ایجاد امنیت و نظارت بر این فضا بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.


در این پروژه علاوه بر مانیتورینگ فضای فرکانسی کشور، پایش و مانیتورینگ خدمات فناوری اطلاعات در شمال غرب نیز مد نظر قرار گرفته است که در این راستا سالن مانیتورینگ رادیویی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان قزوین برای چهار منطقه مرکز، جنوب غرب، غرب و شمال غربی افتتاح شد، که استانهایی مانند قزوین، شهرکرد، مرکزی، خرم آباد و همدان را تحت پوشش قرار می دهد.


با اجرای این پروژه بازرسی و نظارت بر فضای فرکانسی کشور در بخش رادیویی و زمینی، رسیدگی به تخلفات و شکایات و نظارت بر رعایت حقوق مصرف کنندگان در این منطقه از کشور انجام می شود. جلوگیری از تداخل فرکانسی و اجرای مرزبانی الکترونیکی از دیگر اهداف راه اندازی این پروژه عنوان شده است.


20101



کد خبر: 328099

وب گردی

وب گردی