رئیس کل گمرک، گفت: سال گذشته 126 تن مواد مخدر کشف کردیم که عمدتا در بسته بندی پستی بود.


به گزارش ایسکانیوز، مسعود کرباسیان درادامه نشست با خبرنگاران، افزود: ما این مواد را گرم به گرم کشف و ضبط می کنیم که نهایتا به این رقم رسیده است.

کشف مواد مخدر در لباس عروس


وی گفت: اخیرا در لباس عروس و یا داخل خرما مواد مخدر کشف کرده ایم و یا دریک مورد کتاب خطی که با تریاک نوشته شده بود کشف کردیم.


معاون وزیر اقتصاد و دارایی، افزود: سه هفته پیش 9 تن جاسازی مواد شیمیایی پیش نیاز مواد مخدر در مرز دوغارون کشف شد.


کرباسیان، با بیان اینکه در سال 93 حدود 104 هزار میلیارد ریال عوارض گمرکی دولت را دریافت و به خزانه ریختیم، گفت: افزایش 67 درصدی دریافتی های دولت ازمحل عوارض گمرکی نسبت به سال ما قبل آن نشان می دهد که گمرک مسیر درستی را در پیش گرفته است و کالاها در مسیر رسمی و درست ورود وخروج قرارگرفته اند.


43 هزار میلیارد ریال درآمد گمرک در 5 ماهه اول سال

وی، افزود: درآمد گمرک در 5 ماهه اول سال 43 هزار میلیارد ریال بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل به خاطر کاهش 19 درصدی واردات کاهش نشان می دهد.


رئیس کل گمرک، با بیان اینکه بهار درآمدی گمرک در زمستان است، افزود: باید امارهای درامدی را در اخر سال محاسبه کرد زیرا بیشتر درآمد گمرک در نیمه دوم و به خصوص در زمستان رخ می دهد.

واردات بدون ثبت سفارش برنج برای ملوانان و مرزنشينان آزاد است


رئیس کل گمرک کشور، گفت‌: بر اساس قانون، ملوانان و مرزنشینان می توانند بدون ثبت سفارش، برنج وارد کنند.


 کرباسیان در ادامه نشست با خبرنگاران، افزود: بر اساس قانون 103 هزار ملوان کشور 6 بار در سال و هر بار 700 کیلو و حدود 5 میلیون نفر مرزنشین به استثنای استان های گیلان و مازندران به ازای هر نفر 50 کیلو بدون ثبت سفارش می توانند برنج وارد کشور کنند.


وی که در پاسخ به سئوالی درباره ممنوعیت ورود برنج خارجی از قول وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در واقع سخنان وزیر درست است، اما در قانون برای ملوانان و مرزنشینان این استثنا دیده شده است و اگر می خواهیم که ورود برنج به کشور به طور کلی ممنوع شود باید قانون را عوض کنیم.


کرباسیان گفت:‌ ما مجری قانون هستیم و نمی توانیم خودمان قانون را تغییر دهیم.

نمی فهمم اسکله غیرمجاز یعنی چه!


خبرنگار دیگری درباره وجود اسکله های غیرمجاز و ورود کالاهای خارجی بدون پرداخت عوارض گمرکی سئوال کرد؛ که رئیس کل گمرک پاسخ داد: من نمی فهمم اسکله غیرمجاز یعنی چه!


کرباسیان، گفت:‌ هر اسکله ای که کشتی خارجی می خواهد در آن پهلو بگیرد مجهز به مرزبانی، گمرک و دیگر ارگان های مرتبط است بنابراین هیچ کشتی ای در اسکله هایی که این عوامل وجود نداشته باشد، پهلو نمی گیرد بنابراین لفظ کلمه اسکله غیرمجاز ناصحیح است.


وی، گفت: البته ممکن است یک لنج به صورت غیرمجاز و محدود در جایی پهلو بگیرد که حتماً با این گونه موارد نیز برخورد قانونی خواهد شد.


کرباسیان، با بیان اینکه با پرداخت الکترونیکی قبوض گمرکی جعل فیش بانکی از بین رفته است و درآمد گمرک در این زمینه افزایش یافته است،گفت:‌ با سیستمی کردن عملکرد گمرک با اینکه پارسال تنها 5 درصد افزایش واردات کالا را داشتیم اما درآمد گمرک 68 درصد افزایش نشان می دهد.

ایران به سیستم IPM سازمان جهانی گمرک متصل شده است

وی، همچنین با بیان اینکه ایران به سیستم IPM سازمان جهانی گمرک متصل شده است، گفت:‌ با راه اندازی این سامانه مشتریان می تواند بارکد هر نوع کالای وارداتی را به سامانه 30008887 پیامک کنند که از این طریق شرکت تولیدکننده اعلام خواهد کرد که محصول در دست مشتری اصلی است یا بدلی و به این طریق جلوی قاچاق کالا نیز گرفته خواهد شد.


401
کد خبر: 329073

وب گردی

وب گردی