شهردار کرمانشاه از رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: رانندگان تاکسی باید آمادگی کامل و مهارت ارتباطی درخور این جایگاه را داشته باشند.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به جمعیت 9 هزار و 800 نفری تاکسیرانان فعال در ناوگان تاکسیرانی کرمانشاه گفت: جایگاه تاکسیرانان در تبادل فرهنگ عمومی شهر به دلیل ارتباط مستقیم و متقابل با عموم شهروندان، جایگاه بسیار مهمی است.
عبدالرضا شعبانی ادامه داد: آموزش در بدو ورود برای متقاضیان دریافت پروانه تاکسیرانی می‌تواند آن‌ها را در انجام بهینه و باکیفیت مسئولیتی که در انتقال و جابه‌جایی شهروندان در شهر دارند، آماده‌تر کند.
او گفت: رانندگان تاکسی و متصدیان امر حمل‌ونقل مسافر درون‌شهری در بسیاری از موارد به خاطر ارتباط مستقیم و رودررو با مردم، در قیاس با رسانه‌ها دارای نقشی مهم‌تر و مسئولیتی سنگین‌تر هستند.
به گفته شهردار کرمانشاه، آموزش در بدو ورود و حین خدمت برای رانندگان تاکسی برای اولین بار به شیوه‌ای نو با برگزاری جلسات آموزشی ویژه رانندگانی که متقاضی اخذ پروانه تاکسیرانی هستند، انجام می‌شود.
شعبانی گفت: رانندگانی که قصد ورود به ناوگان تاکسیرانی و اخذ پروانه را دارند، در ابتدا دوره‌های آموزشی با محورهای فرهنگ مشتری‌مداری، اطفا حریق، کمک‌های اولیه امدادی، شهرشناسی، فرهنگ و آشنایی با مجموعه قوانین راهنمایی‌ورانندگی را می‌گذرانند.
او ادامه داد: آشنایی با مجموعه قوانین سازمان تاکسیرانی و روانشناسی عمومی، مهارت ارتباطی تکریم و برخورد مناسب با مسافر با حضور کارشناسانی از سازمان آتش‌نشانی، پلیس راهور، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و اساتید روانشناسی، از جمله این دوره‌هاست که در این کلاس‌ها دفترک‌های آموزشی و کتابچه مرتبط نیز توزیع می‌شود.
این کلاس‌ها هر دو هفته یک‌بار برای رانندگان جدید برگزار می‌شود و میانگین هر کلاس 60 نفر است که به رانندگان پس از طی این مراحل گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.


105105

کد خبر: 329953

وب گردی

وب گردی